• Aktualności

            • Wizyta w LPR w Sokołowie Podlaskim

            • W dniu 28.02.2024 r. klasy 3A i 4A Liceum Ogólnokształcącego o profilu medyczno-sportowym odwiedzily bazę Lotniczego Pogotowia Ratunkowego w Sokołowie Podlaskim. Kierownik stacji p. Paweł Świniarski oprowadził młodzież po obiekcie LPR-u, zademontrował funkcjonalność śmigłowca ratowniczego. Młodzież zapoznała się ze specyfką pracy ratownika, lekarza oraz pilota LPR. Uczniowie mogli wsiąść do śmigłowca i w sposób praktyczny przećwiczyć działanie urządzeń i zaawansowanego sprzętu ratowniczego.

              Była to bardzo ciekawa lekcja ratownictwa medycznego pokazująca codzienną pracę służby zdrowia w LPR w Sokołowie Podlaskim. Takich baz w Polsce mamy 21 wyposażionych w śmigłowce Eurocopter EC135, obecnie Airbus Helicopters H135. 

            • POWIATOWE IGRZYSKA MŁODZIEŻY SZKOLNEJ W TENISIE STOŁOWYM

            • W dniu 21 lutego 2024  roku w hali sportowej przy Zespole Szkół Nr 1 w Sokołowie Podlaskim  odbyły się Powiatowe Igrzyska Młodzieży Szkolnej w tenisie stołowym.

              Do rywalizacji przystąpiło 14 zespołów dziewcząt i chłopców.

              Nasze tenisistki występowały w składzie: pierwszy zespół: Klaudia Karczmarek, Zuzanna Matwiejczuk, Natalia Kursa, drugi zespół dziewcząt: Patrycja Wantusiak, Julia Toczyska, Oliwia Marchel. W kategorii chłopców w pierwszym zespole grali: Hubert Maleszewski, Jakub Tomczak, Błażej Sawicki.  Drugi zespół chłopców reprezentowali: Adam Benedykciuk, Albert Mackiewicz, Dominik Filipczuk.  Opiekunem zespołów dziewcząt i chłopców jest Bogusław Kwiatkowski.

              Sędziami  zawodów byli Elżbieta Markowicz-Wcisłak oraz  Bogusław Kwiatkowski, a organizatorem turnieju Powiatowy Szkolny Związek Sportowy  w Sokołowie Podlaskim.

              Pamiątkowe medale i dyplomy wręczył zwycięzcom  Przewodniczący Rady Powiatu p. Jacek Odziemczyk, v-ce dyrektor  ZS Nr 1 p. Piotr Adamczuk oraz przewodniczący Szkolnego Związku Sportowego p. Krzysztof Woźniak.

              Wyniki końcowe zawodów:

              Dziewczęta:

              1. ZSCKR
              2. ILO
              3. ZSCKR II
              4. ZSNr1

              Chłopcy:

              1. ZSCKR
              2. ZSCKR II
              3. ZSNr1
              4. SLO

               Naszym sportowcom gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów.

            • Światowy Dzień Walki z Depresją

            • 23 lutego – Dzień Walki z Depresją

              23 lutego obchodzony jest Dzień Walki z Depresją

              Obecnie depresja stanowi czwarty najpoważniejszy problem zdrowotny na świecie (WHO). Każdy z nas jest narażony na depresję, dlatego nie warto bagatelizować jej objawów.

              Według Międzynarodowej Klasyfikacji Chorób ICD-10 do podstawowych klinicznych objawów pierwszego epizodu depresyjnego należą:

              • obniżony nastrój pojawiający się rano i utrzymujący się przez większą część dnia, prawie codziennie, niezależnie od okoliczności; poczucie smutku i przygnębienia;
              • utrata zainteresowania działaniami, które zazwyczaj sprawiają przyjemność, lub zanik odczuwania przyjemności – tak zwana anhedonia, czyli zobojętnienie emocjonalne;
              • osłabienie energii lub szybsze męczenie się.

              Źródło: https://twarzedepresji.pl/o-depresji/

               Pamiętajmy! Depresja to nie chwilowy smutek!

               

              Podobny podział objawów depresji możemy znaleźć na stronie www.wyleczdepresje.pl 

              • Objawy emocjonalne – obniżony lub obojętny nastrój – smutek i towarzyszący mu często lęk, płacz, niemożność odczuwania przyjemności, utrata radości życia (od utraty zainteresowań, skończywszy na zaniedbywaniu potrzeb biologicznych); poczucie braku perspektyw na przyszłość, czasem dysforia (zniecierpliwienie, drażliwość).
              • Objawy poznawcze – bardzo często występują zaburzenia pamięci i koncentracji uwagi, negatywny obraz siebie, obniżona samoocena, samooskarżenia, pesymizm i rezygnacja, w skrajnych wypadkach mogą pojawić się także urojenia depresyjne.
              • Objawy motywacyjne – problemy z mobilizacją do wszelkiego działania, spowolnienie psychoruchowe (faktyczne zwolnienie ruchów i reakcji); trudności z podejmowaniem decyzji.
              • Objawy somatyczne – zaburzenie rytmów dobowych (m.in. zaburzenia rytmu snu i czuwania), utrata apetytu (ale możliwy jest również wzmożony apetyt), osłabienie i zmęczenie, spadek aktywności, czasem skargi na różne bóle i złe samopoczucie fizyczne.
              • Myśli i próby samobójcze.

              https://sp26gdynia.pl/wp-content/uploads/2021/02/153502363_3675198815882862_2367938794525937585_o.png

               

              Podstawowe przykazania dla osoby, która chce pomagać choremu na depresję:

              • Nie bądź zbyt szybki, nie przytłaczaj chorego rozpędem i rozmachem swego działania.
              • Nie rób za pacjenta wszystkiego, pozostaw margines dla jego aktywności.
              • Nie uszczęśliwiaj na siłę. Uzgadniaj z pacjentem zakres i kierunek pomocy.
              • Bądź wytrwały.
              • Unikaj łatwego pocieszania.

              Gdzie szukać pomocy?

              W przypadku depresji należy szukać pomocy w następujących placówkach:

              • Poradnie Zdrowia Psychicznego,
              • Ośrodki Interwencji Kryzysowej,
              • Poradnie Psychologiczno-Pedagogiczne (dla dzieci i młodzieży),
              • Szpitale psychiatryczne

              To są instytucje funkcjonujące w całej Polsce, udzielające bezpłatnych usług.

              Antydepresyjny Telefon Zaufania (22) 484 88 01

               

              „Antydepresyjny Telefon Zaufania” prowadzi Fundacja ITAKA – Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych pod numerem (22) 484 88 01. Dni i godziny na przestrzeni lat się zmieniały, dlatego najlepiej sprawdzić szczegóły na stronie: https://stopdepresji.pl/

               

              Antydepresyjny Telefon Forum Przeciwko Depresji (22) 594 91 00

               

              Forum Przeciw Depresji prowadzi Antydepresyjny Telefon pod numerem (22) 594 91 00 czynny w każdą środę i czwartek od 17.00 do 19.00.

              Telefon zaufania dla dzieci 116 111

               

              116 111 to pierwszy bezpłatny i ogólnopolski telefon zaufania dla młodych ludzi, który prowadzi Fundacja „Dajemy Dzieciom Siłę”. Z konsultantami Telefonu Zaufania 116 111 można się podzielić swoimi troskami i problemami. Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111 jest czynny codziennie od 12:00 do 22:00, a z jego konsultantami można się również skontaktować  wysyłając anonimową wiadomość online przez https://116111.pl/napisz/

               

              Telefon dla Rodziców i Nauczycieli 800 100 100

               

              Telefon dla Rodziców i Nauczycieli w sprawie Bezpieczeństwa Dzieci 800 100 100 prowadzi Fundacja „Dajemy Dzieciom Siłę”. To bezpłatna i anonimowa pomoc telefoniczna oraz online dla rodziców i nauczycieli, którzy potrzebują wsparcia i informacji w zakresie przeciwdziałania i pomocy dzieciom przeżywającym kłopoty i trudności wynikające z problemów i zachowań ryzykownych takich jak: agresja i przemoc w szkole, cyberprzemoc i zagrożenia związane z nowymi technologiami, wykorzystywanie seksualne, kontakt z substancjami psychoaktywnymi, uzależnienia, depresja, myśli samobójcze, zaburzenia odżywiania. Więcej informacji: www.800100100.pl

               Dziecięcy Telefon Zaufania Rzecznika Praw Dziecka

              800121212 – Dziecięcy Telefon Zaufania Rzecznika Praw Dziecka jest bezpłatny i czynny od poniedziałku do piątku w godzinach od 8.15 do 20.00. Każdy, kto zadzwoni po godzinie 20.00 lub w dni wolne od pracy może przedstawić swój problem i zostawić numer kontaktowy. Pracownik telefonu zaufania na pewno oddzwoni. Psycholodzy, pedagodzy, a także prawnicy udzielają niezbędnego wsparcia wszystkim dzwoniącym dzieciom. Pod numer interwencyjny również osoby dorosłe mogą zgłaszać problemy dzieci. Więcej informacji: www.brpd.gov.pl/telefon-zaufania

               

               

               

              Pamiętajmy! Depresja to nie chwilowy smutek!

               

              https://sp26gdynia.pl/wp-content/uploads/2021/02/153516608_275312080621581_3484497937341759442_o.jpg

               

              Obserwujcie siebie i bliskich. Leczenie psychologiczne i psychiatryczne to nie wstyd, to poprawa jakości życia.

               

               

               

               

               

               

            • 17 lutego - "Dzień Kota"

            • To zarówno święto kocich pupili, jak i wyjątkowy czas dla wszystkich wielbicieli kotów. Światowy Dzień Kota to świetna okazja, żeby okazać naszym futrzastym przyjaciołom większe niż zazwyczaj zainteresowanie i miłość. Z pewnością odwdzięczą się, zwijając w kłębek na naszych kolanach czy mrucząc nam do ucha. Nie zapominajmy także o bezdomnych mruczkach, które nie miały szczęścia w życiu i nie spotkały troskliwego opiekuna. Zadbajmy o to, aby były nakarmione oraz znalazły ciepłe i bezpieczne schronienie.

              Dekoracje z okazji "Dnia Kota" wykonali, uczniowie ze Szkolnego Koła Przyjaciół Zwierząt, Aleksandra Błońska i Jakub Prokopczuk z klasy Vhp

            • WYNIKI XII EDYCJI OLIMPIAD OGÓLNOPOLSKICH Z JĘZYKA POLSKIEGO-LISTOPAD 2023

            • ,,Mitologia grecka i rzymska”

              Do olimpiady w całej Polsce przystąpiło 598. uczniów (w naszej szkole 34. uczniów).

               Najlepsze wyniki osiągnęli:

              I miejsce

              Maja Machniewska  kl. I a

              Kacper Lipka  kl. II j

              Tomasz Sawicki  kl. II j

              Maja Buczyńska  kl. I j

              Weronika Grzymała  kl. I j

              Igor Michalczuk  kl. I j

              III miejsce

              Gabriela Izdebska kl. I j

              Jakub Paczóski  kl. II j

               

              Poza podium, ale w pierwszej dziesiątce znaleźli się:

              Krzysztof Sadkowski  kl. II j  - V

              Michał Kałuski  kl. II j  - IX

              Kacper Kosieradzki kl. II b  - IX

               

              ,,Życie i twórczość Adama Mickiewicza”

              Do olimpiady w całej Polsce przystąpiło 356. uczniów ( w naszej szkole 20. uczniów)

              Najlepsze wyniki osiągnęli:

              I miejsce

              Klaudia Karczmarek  kl. IV a

              Kacper Kopa  kl. IV a

               

              Poza podium, ale w pierwszej dziesiątce znaleźli się:

              Dobrosława Mosiej  kl. IV a  - V

              Julia Ryć  kl. IV a- V

              Piotr Gorczyca  kl. IV a – VI

              Kacper Lipka  kl. II j- VII

              Klaudia Kruk  kl. IV a –VIII

              Julia Dobrowolska  kl. IV j  -VIII

              Eliza Chomać  kl. IV a – IX

              Adam Komycz kl. III a – X

              Michał Kowalczyk kl. III a – X

              Natalia Kursa kl. III a – X

               

              Laureaci I i III miejsca otrzymają od organizatora dyplomy oraz nagrody książkowe, które zostaną wręczone podczas uroczystości szkolnych. Pozostali uczestnicy otrzymają dyplomy. Również nauczyciele poloniści docenią swoich uczniówJ

              Wszystkim uczestnikom gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów.

            • Biegające Dyktando

            • W dniu 8 lutego 2024r. odbył się konkurs z języka angielskiego ‘Biegające Dyktando’. Konkurs był połączeniem zdolności językowych, pamięciowych i sportowych. Na korytarzu znajdował się ten sam tekst, napisany przy użyciu kilku czcionek. Tekst był porozwieszany na kilku kartkach w różnych częściach korytarzy. Zadaniem uczniów było przepisanie tekstu, ale nie mogli wziąć ani długopisu ani kartki ze sobą na korytarz. Należało biegać, zapamiętać fragment, wrócić do klasy i zapisać. Im lepszą ktoś miał pamięć, tym mnie rund musiał zrobić. Niektórzy nie mieli czasu aby usiąść, więc zapisywali stojąc, tym samym nie tracąc cennego czasu. Konkurs był ograniczony czasowo – 16 minut. Tekst składał się ze 190 wyrazów. Dotyczył króla angielskiego Henryka VIII i jego życia. W konkursie wzięli udział uczniowie następujących klas: IA, IF, IJ, IIA, IIB, IIF, IVA, IVH, VHP. Decyzją komisji nagrody rzeczowe otrzymują osoby, które uzyskały powyżej 100pkt (1pkt=1 poprawnie zapisany wyraz). Wyniki przedstawiają się następująco:

              1. Wiktor Pogorzelski  – kl. IF, 129 pkt
              2. Katarzyna Trendyk – kl. IVH, 113 pkt
              3. Gabriela Rosocha - kl. IVH, 108 pkt

              Dziękujemy za tak liczny udział w tym konkursie i zapraszamy na wiosenną edycję konkursu muzyczno-ortograficznego, który odbędzie się w kwietniu 2024r.

              Beata Maseko, Anna Czarnocka

            • Podsumowanie projektu „Zintegrowany Rozwój Szkolnictwa Zawodowego”

            • Zespół Szkół Nr 1 im. K. K. Baczyńskiego przystąpił do projektu realizowanego przez Samorząd Województwa Mazowieckiego, przy udziale Agencji Rozwoju Mazowsza, pt. „Zintegrowany rozwój szkolnictwa zawodowego”. Projekt zakłada wsparcie dla szkolnictwa zawodowego na terenie województwa mazowieckiego. Celem projektu jest dostosowanie kształcenia zawodowego do potrzeb i uwarunkowań lokalnej i regionalnej gospodarki oraz zwiększenie potencjału szkół oświatowych prowadzących kształcenie zawodowe na Mazowszu, poprzez wsparcie rozwoju uczniów oraz kadry pedagogicznej. Dzięki projektowi uczniowie wejdą na rynek pracy z praktycznymi umiejętnościami i odpowiednimi kwalifikacjami, tak bardzo oczekiwanymi przez pracodawców.

              W ramach tego projektu w latach 2019 – 2023 zrealizowane zostały następujące zadania:

              • Praktyki zawodowe lub staże zawodowe,
              • Szkolenia zawodowe dla uczniów,
              • Wyposażenie szkół prowadzących kształcenie zawodowe,
              • Opracowanie i wdrożenie innowacji pedagogicznych.

              W ramach projektu 366 uczniów Technikum i Branżowej Szkoły I Stopnia miało możliwość odbycia płatnych staży u lokalnych pracodawców w wymiarze 150 godzin w branży zgodnej z kierunkiem kształcenia. Program staży został opracowany przez nauczycieli przedmiotów zawodowych w porozumieniu z pracodawcami. 

              Uczniowie biorący  udział w projekcie uczestniczyli w kursach i szkoleniach prowadzonych przez „Instytut Badawczo-Szkoleniowy” Sp. z o.o:

              • Kurs System geoinformatyczny w praktyce wraz z pozyskiwaniem i przetwarzaniem danych terenowych- przeszkolono  247 osób, w 12 grupach po 16h dydaktycznych. Szkolenie zakończone egzaminem nadającym kwalifikacje.
              • Kurs Obsługa programów inżynierskich – przeszkolono 79 osób, w 4 grupach po 10h dydaktycznych.
              • Kurs Organizacja miejsca pracy w oparciu o model 5S w usługach –przeszkolono 120 osób, w 6 grupach po 8h dydaktycznych.
              • Kurs Obsługa kas fiskalnych - przeszkolono grupę 33 osób, w wymiarze 16h dydaktycznych. Szkolenie zakończone egzaminem nadającym kwalifikacje.
              • Kurs Autoprezentacja i wystąpienia publiczne– przeszkolono 74 osoby, w 3 grupach po 16h dydaktycznych. Szkolenie zakończone egzaminem nadającym kwalifikacje.
              • Kurs Pierwszej pomocy przedmedycznej – przeszkolono 30 osób, w 2 grupach po 16h dydaktycznych. Szkolenie zakończone egzaminem nadającym kwalifikacje.
              • Kurs Zarządzanie projektami – przeszkolono grupę 20 osób, w wymiarze 16h dydaktycznych. Szkolenie zakończone egzaminem nadającym kwalifikacje.
              • Kurs Badanie termowizyjne w inżynierii – przeszkolono grupę 20 osób, w wymiarze 8h dydaktycznych.
              • Kurs Pracownik HR - Zarządzanie kapitałem ludzkim w organizacji – przeszkolono grupę 20 osób, w wymiarze 16h dydaktycznych. Szkolenie zakończone egzaminem nadającym kwalifikacje.
              • Kurs Skuteczna komunikacja interpersonalna– przeszkolono 48 osób, w 2 grupach po 16h dydaktycznych. Szkolenie zakończone egzaminem nadającym kwalifikacje.
              • Kurs Baristy – przeszkolono 18 osób, w 2 grupach 8h dydaktycznych.
              • Kurs Usługi kelnerskie przeszkolono 13 osób, w wymiarze 18h dydaktycznych. Szkolenie zakończone egzaminem nadającym kwalifikacje.
              • Kurs pracownik usług kosmetycznych: techniki wykonywania makijażu, zdobienie paznokci – przeszkolono grupę 21 osób, w wymiarze 18h dydaktycznych. Szkolenie zakończone egzaminem nadającym kwalifikacje.
              • Kurs Akademia barmańska- przeszkolono 20 osób, w 2 grupach po 18h dydaktycznych. Szkolenie zakończone egzaminem nadającym kwalifikacje.
              • Kurs Baristy – przeszkolono 10 osób, w 2 grupach 8h dydaktycznych.
              • Kurs Trener personalny z dietetyką sportową. Budowanie wizerunku w social media – przeszkolono grupę 15 osób, w wymiarze 16h dydaktycznych. Szkolenie zakończone egzaminem nadającym kwalifikacje.

              Wykwalifikowani i doświadczeni trenerzy zapewnili naszym uczniom/słuchaczom wartościowe doświadczenia edukacyjne, które znacząco wzbogaciły ich wiedzę i umiejętności w wybranych dziedzinach.

              W ramach udziału Zespołu Szkół Nr 1 w realizacji projektu pt. „Zintegrowany rozwój szkolnictwa zawodowego”, szkoła (pracownie zawodowe) została doposażona w sprzęt:

              1. Pracownia do kształcenia w zawodzie technik pojazdów samochodowych i mechanik pojazdów samochodowych:

              • podnośnik samochodowy nożycowy,
              • montażownia automatyczna do kół,
              • linia diagnostyczna dla poj. o DMC do 3,5 T,
              • myjka kabinowa, myjka wysokociśnieniowa,
              • zestaw komputerów, urządzenie wielofunkcyjne, projektor multimedialny;

              2. Pracownia do kształcenia w zawodzie technik informatyk:

              • zestawy komputerowe, projektory multimedialne;

              3. Pracownia reklamy:

              • kamery cyfrowe,
              • aparaty fotograficzne,
              • oświetlenie do aparatów i kamer, statywy;

              Wykorzystanie w procesie edukacji pozyskanego, nowoczesnego sprzętu o dobrych jakościowo parametrach, pozwalającego na efektywniejszą obsługę wciąż uaktualnianego i unowocześnianego oprogramowania, pozwoli na uatrakcyjnienie zajęć zawodowych dla uczniów technikum, a przede wszystkim na osiągnięcie wszystkich efektów kształcenia określonych w podstawie programowej oraz umożliwi przygotowanie absolwentów kierunków technikum do wykonywania zadań zawodowych w przyszłej pracy.

              W ramach działań projektowych w szkole zrealizowano dwie innowacje, tj.:

              • „Technik informatyk – wyzwania współczesnej grafiki dwu- i trójwymiarowej”

              W ramach innowacji zrealizowano cykl szkoleń dla nauczycieli i uczniów. Szkoleniami zostało objętych 4 nauczycieli kształcących w zawodzie technik informatyk. Każdy nauczyciel wziął udział w jednym szkoleniu:

              • „ Kurs GIMP 2.10 – praktyczne projekty”,
              • „Kurs WordPress – tworzenie stron od podstaw”,
              • „Jak zadbać o bezpieczeństwo w IT?”,
              • „Kurs jQuery Mobile”.

              Szkoleniami zostało objętych 40 uczniów kształcących się w zawodzie technik informatyk: dziesięciu zrealizowało szkolenie „Modelowanie i drukowanie 3D”, dwudziestu „Kurs GIMP 2.10 – podstawy edycji grafiki” oraz dziesięciu szkolenie „GIMP w biznesie i marketingu”.

              W ramach innowacji została zmodernizowana i doposażona pracownia informatyczna. Uczniowie zdobyli dodatkową wiedzę i umiejętności, które będą mogli wykorzystać zarówno w szkole podczas dalszej nauki jak i w przyszłej pracy zawodowej, co przyczyni się do ich lepszego startu na rynku pracy. Nauczyciele poznali nowe metody pracy z uczniami, podnieśli swoje kompetencje i kwalifikacje zawodowe.

              • „Nowoczesne technologie w pracy mechanika - montera maszyn i urządzeń”

              W ramach innowacji szkoła otrzymała dodatkowe wyposażenie do nauki w zawodzie oraz 304 godziny wsparcia eksperckiego. Szkoleniami zawodowymi w ramach innowacji objęto 16 uczniów i 5 nauczycieli. Zostały zorganizowane kursy on-line dla nauczycieli biorących udział w programie innowacji pedagogicznej o tematyce: „Profilaktyka wypalenia zawodowego”, „Psychologia pozytywna w edukacji”, „Automotywacja i sztuka wyznaczania celów”, „Rozwój osobisty”, „Zarządzanie stresem” oraz dla wicedyrektora kurs w formie on-line pt. „Zarządzanie zespołem pracowniczym”.
               

            • Rekrutacja do Projektu Erasmus plus

            • W dniach od 5 do 23 lutego 2024 r. będzie trwał nabór na dwutygodniowe praktyki zagraniczne w Grecji w ramach projektu mobilności edukacyjnej nr 2023-1-PL01-KA121-VET-000123162 dofinansowanego przez Unię Europejską z programu Erasmus+ Sektor Kształcenie i Szkolenie Zawodowe.

              Udział w programie nie pociąga za sobą żadnych kosztów ze strony uczestników. Osoby zakwalifikowane do udziału w projekcie będą więc miały sfinansowany przejazd do Grecji, wyżywienie, zakwaterowanie, udział w praktykach zawodowych w firmach greckich, wsparcie w przygotowaniu formalno-organizacyjnym, językowym, kulturowym i pedagogicznym oraz program kulturalny w postaci wycieczek. Przewidywany termin wyjazdu to 21.04.2024 r. – 04.05.2024 r.

              W toku postępowania rekrutacyjnego wyłonionych zostanie łącznie 24 uczniów, spośród uczniów klas technikum, w zawodach: technik informatyk (10 osób), technik logistyk (10 osób), technik pojazdów samochodowych (4 osoby).

              Rekrutacja odbywać się będzie na podstawie zgłoszeń. Formularz zgłoszenia oraz regulamin rekrutacji są do pobrania na stronie szkoły i w sekretariacie.

              Wypełnione formularze z własnoręcznym podpisem, podpisem rodzica, rodziców lub opiekunów prawnych (w przypadku, gdy kandydat nie ma ukończonych 18 lat) oraz podpisem wychowawcy proszę składać w nieprzekraczalnym terminie 23 lutego 2024 r. do koordynatorów: pani wicedyrektor Beaty Pękały, pani kierownik szkolenia praktycznego Joanny Podgórskiej.

              Formularz zgłoszeniowy (osoba ucząca się)

              Regulamin rekrutacji

            • Studniówki czar

            • Bal studniówkowy tegoroczni maturzyści ZS Nr 1 im. K. K. Baczyńskiego w Sokołowie Podlaskim mają już za sobą. Ta jedyna w swoim rodzaju i niepowtarzalna uroczystość odbyła się 3 lutego 2024 roku w restauracji "Nova" i miała nadzwyczajny charakter. W podniosłą atmosferę balu wprowadziły słowa Agnieszki Osieckiej „Są takie noce od innych łaskawsze…”. Na początku uroczystości Julia Ryć i Kacper Kopa powitali zaproszonych gości: przedstawicieli Powiatu Sokołowskiego, dyrekcję szkoły, wychowawców i nauczycieli oraz rodziców, a także koleżanki i kolegów wraz z osobami towarzyszącymi. Uroczystego otwarcia studniówki dokonał wicedyrektor Piotr  Adamczuk, życząc młodzieży dobrej zabawy, a za 100 dni zdania egzaminów maturalnych. Następnie poproszono przybyłych gości o zabranie głosu. O abiturientach pamiętał także Senator RP pan Waldemar Kraska, kierując do młodzieży list. Uczniowie dziękowali dyrekcji szkoły, że mogli się kształcić w dogodnych warunkach i rodzicom za opiekę oraz organizację tej przepięknej uroczystości. Słowa podziękowania popłynęły w stronę wychowawców i nauczycieli.

              „Mówiłaś, ze każdy jest wyjątkowy,

              Uczyłaś, że każdy człowiek jest niezbędną częścią dzieła stworzeni.

               Przypominałaś, że powinniśmy być dumni z siebie i  że przez świat należy iść pewnym krokiem.

              Umiałaś rozwinąć ukryte talenty i skierować niewykorzystaną energię

              Na jakąś formę osobistego spełnienia…”

              Zabawę zaczęto, tradycyjnie, staropolskim tańcem Polonezem(pod kierownictwem p. Jacka Jackowskiego) przy dźwiękach muzyki i słów A. Mickiewicza. Fragment epopei narodowej  „Pan Tadeusz” deklamował Jakub Prokopczuk. Młodzież bawiła się do białego rana.

            • Spotkanie klas maturalnych z przedstawicielami uczelni wyższych

            • 1 lutego naszą szkołę odwiedzili przedstawiciele dwóch uczeni: Akademii Nauk Stosowanych "Mazovia" z Siedlec i Akademii Wychowania Fizycznego z Białej Podlaskiej. Uczniowie klas maturalnych mieli okazję zapoznać się z ofertą edukacyjną tych szkół wyższych, poznać zasady rekrutacji i możliwości, jakie dają studia na wybranych kierunkach.

    • Nasze media społecznościowe

    • liczba odwiedzin: 309979