• Aktualności

            • MAMY ZŁOTO!

            • W dniu dzisiejszym byliśmy świadkami zmagań szkolnych reprezentacji chłopców w Powiatowych Igrzyskach Młodzieży Szkolnej w Piłce Ręcznej. Niesiona falą wspaniałego dopingu ze strony kibiców szkoły, nasza reprezentacja zaliczyła fenomenalny występ. W stawce 4 zespołów z terenu powiatu, młodzi szczypiorniści okazali się bezkonkurencyjni i udowodnili swoją dominację w tej dyscyplinie sportu. W każdym pojedynku prowadziliśmy grę, i nawet przez chwilę nie byliśmy zaskoczeni postawą przeciwników na boisku. Zasłużone zwycięstwo w turnieju nasi mistrzowie dedykowali swoim kibicom i całej społeczności,, Szarej".

              Serdecznie dziękujemy i gratulujemy zwycięstwa

              Kolejność końcowa :

              ZS NR1

              SLO

              ZSCKR

              I LO

              Skład zespołu :

              1 Adam Zając

              2 Mateusz Kurach

              3 Igor Turos

              4 Dawid Saczuk

              5 Rafał Kałuski

              6 Dawid Podniesiński

              7 Mateusz Kowalczyk

              8 Łukasz Żochowski

              9 Aleksander Cydejko

              10 Arek Paćko

              11 Mateusz Mularzuk

              12 Jakub Struś

            • Powiatowe Igrzyska Młodzieży Szkolnej w Piłce Ręcznej Dziewcząt

            • 23 lutego br. reprezentacja naszej szkoły wzięła udział w Powiatowych Igrzyskach Młodzieży Szkolnej w Piłce Ręcznej Dziewcząt. Do turnieju przystąpiły 3 drużyny. Rozgrywki prowadzone były systemem “każdy z każdym”. Nasze szczypiornistki walczyły bardzo ambitnie i z dużą determinacją. Pierwszy mecz przegrały nieznacznie, jak się później okazało ze zwyciężczyniami całego turnieju. Mecz drugi był popisem odwagi w ataku oraz taktycznej walki obronnej. Przyniosło to skutek, dzięki któremu nasze mistrzynie zajęły drugie miejsce. Przyjemnie patrzyło się na ofiarną walkę o każdą piłkę, często okupioną bólem przez twardo grające przeciwniczki.

              Skład zespołu:

              Gabriela Wojewódzka Julia Zduniak Natalia Kursa Klaudia Jagiełło Julia Paprocka Ania Nowak Klaudia Krasnodębska Daria Gumiężna Paulina Góral Natalia Kiełkowicz

              Brawo dziewczyny

              Kolejność końcowa :

              SLO

              ZS NR1

              ZSCKR

            • Wizyta w LPR w Sokołowie Podlaskim

            • W dniu 28.02.2024 r. klasy 3A i 4A Liceum Ogólnokształcącego o profilu medyczno-sportowym odwiedzily bazę Lotniczego Pogotowia Ratunkowego w Sokołowie Podlaskim. Kierownik stacji p. Paweł Świniarski oprowadził młodzież po obiekcie LPR-u, zademontrował funkcjonalność śmigłowca ratowniczego. Młodzież zapoznała się ze specyfką pracy ratownika, lekarza oraz pilota LPR. Uczniowie mogli wsiąść do śmigłowca i w sposób praktyczny przećwiczyć działanie urządzeń i zaawansowanego sprzętu ratowniczego.

              Była to bardzo ciekawa lekcja ratownictwa medycznego pokazująca codzienną pracę służby zdrowia w LPR w Sokołowie Podlaskim. Takich baz w Polsce mamy 21 wyposażionych w śmigłowce Eurocopter EC135, obecnie Airbus Helicopters H135. 

            • POWIATOWE IGRZYSKA MŁODZIEŻY SZKOLNEJ W TENISIE STOŁOWYM

            • W dniu 21 lutego 2024  roku w hali sportowej przy Zespole Szkół Nr 1 w Sokołowie Podlaskim  odbyły się Powiatowe Igrzyska Młodzieży Szkolnej w tenisie stołowym.

              Do rywalizacji przystąpiło 14 zespołów dziewcząt i chłopców.

              Nasze tenisistki występowały w składzie: pierwszy zespół: Klaudia Karczmarek, Zuzanna Matwiejczuk, Natalia Kursa, drugi zespół dziewcząt: Patrycja Wantusiak, Julia Toczyska, Oliwia Marchel. W kategorii chłopców w pierwszym zespole grali: Hubert Maleszewski, Jakub Tomczak, Błażej Sawicki.  Drugi zespół chłopców reprezentowali: Adam Benedykciuk, Albert Mackiewicz, Dominik Filipczuk.  Opiekunem zespołów dziewcząt i chłopców jest Bogusław Kwiatkowski.

              Sędziami  zawodów byli Elżbieta Markowicz-Wcisłak oraz  Bogusław Kwiatkowski, a organizatorem turnieju Powiatowy Szkolny Związek Sportowy  w Sokołowie Podlaskim.

              Pamiątkowe medale i dyplomy wręczył zwycięzcom  Przewodniczący Rady Powiatu p. Jacek Odziemczyk, v-ce dyrektor  ZS Nr 1 p. Piotr Adamczuk oraz przewodniczący Szkolnego Związku Sportowego p. Krzysztof Woźniak.

              Wyniki końcowe zawodów:

              Dziewczęta:

              1. ZSCKR
              2. ILO
              3. ZSCKR II
              4. ZSNr1

              Chłopcy:

              1. ZSCKR
              2. ZSCKR II
              3. ZSNr1
              4. SLO

               Naszym sportowcom gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów.

            • Światowy Dzień Walki z Depresją

            • 23 lutego – Dzień Walki z Depresją

              23 lutego obchodzony jest Dzień Walki z Depresją

              Obecnie depresja stanowi czwarty najpoważniejszy problem zdrowotny na świecie (WHO). Każdy z nas jest narażony na depresję, dlatego nie warto bagatelizować jej objawów.

              Według Międzynarodowej Klasyfikacji Chorób ICD-10 do podstawowych klinicznych objawów pierwszego epizodu depresyjnego należą:

              • obniżony nastrój pojawiający się rano i utrzymujący się przez większą część dnia, prawie codziennie, niezależnie od okoliczności; poczucie smutku i przygnębienia;
              • utrata zainteresowania działaniami, które zazwyczaj sprawiają przyjemność, lub zanik odczuwania przyjemności – tak zwana anhedonia, czyli zobojętnienie emocjonalne;
              • osłabienie energii lub szybsze męczenie się.

              Źródło: https://twarzedepresji.pl/o-depresji/

               Pamiętajmy! Depresja to nie chwilowy smutek!

               

              Podobny podział objawów depresji możemy znaleźć na stronie www.wyleczdepresje.pl 

              • Objawy emocjonalne – obniżony lub obojętny nastrój – smutek i towarzyszący mu często lęk, płacz, niemożność odczuwania przyjemności, utrata radości życia (od utraty zainteresowań, skończywszy na zaniedbywaniu potrzeb biologicznych); poczucie braku perspektyw na przyszłość, czasem dysforia (zniecierpliwienie, drażliwość).
              • Objawy poznawcze – bardzo często występują zaburzenia pamięci i koncentracji uwagi, negatywny obraz siebie, obniżona samoocena, samooskarżenia, pesymizm i rezygnacja, w skrajnych wypadkach mogą pojawić się także urojenia depresyjne.
              • Objawy motywacyjne – problemy z mobilizacją do wszelkiego działania, spowolnienie psychoruchowe (faktyczne zwolnienie ruchów i reakcji); trudności z podejmowaniem decyzji.
              • Objawy somatyczne – zaburzenie rytmów dobowych (m.in. zaburzenia rytmu snu i czuwania), utrata apetytu (ale możliwy jest również wzmożony apetyt), osłabienie i zmęczenie, spadek aktywności, czasem skargi na różne bóle i złe samopoczucie fizyczne.
              • Myśli i próby samobójcze.

              https://sp26gdynia.pl/wp-content/uploads/2021/02/153502363_3675198815882862_2367938794525937585_o.png

               

              Podstawowe przykazania dla osoby, która chce pomagać choremu na depresję:

              • Nie bądź zbyt szybki, nie przytłaczaj chorego rozpędem i rozmachem swego działania.
              • Nie rób za pacjenta wszystkiego, pozostaw margines dla jego aktywności.
              • Nie uszczęśliwiaj na siłę. Uzgadniaj z pacjentem zakres i kierunek pomocy.
              • Bądź wytrwały.
              • Unikaj łatwego pocieszania.

              Gdzie szukać pomocy?

              W przypadku depresji należy szukać pomocy w następujących placówkach:

              • Poradnie Zdrowia Psychicznego,
              • Ośrodki Interwencji Kryzysowej,
              • Poradnie Psychologiczno-Pedagogiczne (dla dzieci i młodzieży),
              • Szpitale psychiatryczne

              To są instytucje funkcjonujące w całej Polsce, udzielające bezpłatnych usług.

              Antydepresyjny Telefon Zaufania (22) 484 88 01

               

              „Antydepresyjny Telefon Zaufania” prowadzi Fundacja ITAKA – Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych pod numerem (22) 484 88 01. Dni i godziny na przestrzeni lat się zmieniały, dlatego najlepiej sprawdzić szczegóły na stronie: https://stopdepresji.pl/

               

              Antydepresyjny Telefon Forum Przeciwko Depresji (22) 594 91 00

               

              Forum Przeciw Depresji prowadzi Antydepresyjny Telefon pod numerem (22) 594 91 00 czynny w każdą środę i czwartek od 17.00 do 19.00.

              Telefon zaufania dla dzieci 116 111

               

              116 111 to pierwszy bezpłatny i ogólnopolski telefon zaufania dla młodych ludzi, który prowadzi Fundacja „Dajemy Dzieciom Siłę”. Z konsultantami Telefonu Zaufania 116 111 można się podzielić swoimi troskami i problemami. Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111 jest czynny codziennie od 12:00 do 22:00, a z jego konsultantami można się również skontaktować  wysyłając anonimową wiadomość online przez https://116111.pl/napisz/

               

              Telefon dla Rodziców i Nauczycieli 800 100 100

               

              Telefon dla Rodziców i Nauczycieli w sprawie Bezpieczeństwa Dzieci 800 100 100 prowadzi Fundacja „Dajemy Dzieciom Siłę”. To bezpłatna i anonimowa pomoc telefoniczna oraz online dla rodziców i nauczycieli, którzy potrzebują wsparcia i informacji w zakresie przeciwdziałania i pomocy dzieciom przeżywającym kłopoty i trudności wynikające z problemów i zachowań ryzykownych takich jak: agresja i przemoc w szkole, cyberprzemoc i zagrożenia związane z nowymi technologiami, wykorzystywanie seksualne, kontakt z substancjami psychoaktywnymi, uzależnienia, depresja, myśli samobójcze, zaburzenia odżywiania. Więcej informacji: www.800100100.pl

               Dziecięcy Telefon Zaufania Rzecznika Praw Dziecka

              800121212 – Dziecięcy Telefon Zaufania Rzecznika Praw Dziecka jest bezpłatny i czynny od poniedziałku do piątku w godzinach od 8.15 do 20.00. Każdy, kto zadzwoni po godzinie 20.00 lub w dni wolne od pracy może przedstawić swój problem i zostawić numer kontaktowy. Pracownik telefonu zaufania na pewno oddzwoni. Psycholodzy, pedagodzy, a także prawnicy udzielają niezbędnego wsparcia wszystkim dzwoniącym dzieciom. Pod numer interwencyjny również osoby dorosłe mogą zgłaszać problemy dzieci. Więcej informacji: www.brpd.gov.pl/telefon-zaufania

               

               

               

              Pamiętajmy! Depresja to nie chwilowy smutek!

               

              https://sp26gdynia.pl/wp-content/uploads/2021/02/153516608_275312080621581_3484497937341759442_o.jpg

               

              Obserwujcie siebie i bliskich. Leczenie psychologiczne i psychiatryczne to nie wstyd, to poprawa jakości życia.

               

               

               

               

               

               

            • 17 lutego - "Dzień Kota"

            • To zarówno święto kocich pupili, jak i wyjątkowy czas dla wszystkich wielbicieli kotów. Światowy Dzień Kota to świetna okazja, żeby okazać naszym futrzastym przyjaciołom większe niż zazwyczaj zainteresowanie i miłość. Z pewnością odwdzięczą się, zwijając w kłębek na naszych kolanach czy mrucząc nam do ucha. Nie zapominajmy także o bezdomnych mruczkach, które nie miały szczęścia w życiu i nie spotkały troskliwego opiekuna. Zadbajmy o to, aby były nakarmione oraz znalazły ciepłe i bezpieczne schronienie.

              Dekoracje z okazji "Dnia Kota" wykonali, uczniowie ze Szkolnego Koła Przyjaciół Zwierząt, Aleksandra Błońska i Jakub Prokopczuk z klasy Vhp

            • WYNIKI XII EDYCJI OLIMPIAD OGÓLNOPOLSKICH Z JĘZYKA POLSKIEGO-LISTOPAD 2023

            • ,,Mitologia grecka i rzymska”

              Do olimpiady w całej Polsce przystąpiło 598. uczniów (w naszej szkole 34. uczniów).

               Najlepsze wyniki osiągnęli:

              I miejsce

              Maja Machniewska  kl. I a

              Kacper Lipka  kl. II j

              Tomasz Sawicki  kl. II j

              Maja Buczyńska  kl. I j

              Weronika Grzymała  kl. I j

              Igor Michalczuk  kl. I j

              III miejsce

              Gabriela Izdebska kl. I j

              Jakub Paczóski  kl. II j

               

              Poza podium, ale w pierwszej dziesiątce znaleźli się:

              Krzysztof Sadkowski  kl. II j  - V

              Michał Kałuski  kl. II j  - IX

              Kacper Kosieradzki kl. II b  - IX

               

              ,,Życie i twórczość Adama Mickiewicza”

              Do olimpiady w całej Polsce przystąpiło 356. uczniów ( w naszej szkole 20. uczniów)

              Najlepsze wyniki osiągnęli:

              I miejsce

              Klaudia Karczmarek  kl. IV a

              Kacper Kopa  kl. IV a

               

              Poza podium, ale w pierwszej dziesiątce znaleźli się:

              Dobrosława Mosiej  kl. IV a  - V

              Julia Ryć  kl. IV a- V

              Piotr Gorczyca  kl. IV a – VI

              Kacper Lipka  kl. II j- VII

              Klaudia Kruk  kl. IV a –VIII

              Julia Dobrowolska  kl. IV j  -VIII

              Eliza Chomać  kl. IV a – IX

              Adam Komycz kl. III a – X

              Michał Kowalczyk kl. III a – X

              Natalia Kursa kl. III a – X

               

              Laureaci I i III miejsca otrzymają od organizatora dyplomy oraz nagrody książkowe, które zostaną wręczone podczas uroczystości szkolnych. Pozostali uczestnicy otrzymają dyplomy. Również nauczyciele poloniści docenią swoich uczniówJ

              Wszystkim uczestnikom gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów.

            • Biegające Dyktando

            • W dniu 8 lutego 2024r. odbył się konkurs z języka angielskiego ‘Biegające Dyktando’. Konkurs był połączeniem zdolności językowych, pamięciowych i sportowych. Na korytarzu znajdował się ten sam tekst, napisany przy użyciu kilku czcionek. Tekst był porozwieszany na kilku kartkach w różnych częściach korytarzy. Zadaniem uczniów było przepisanie tekstu, ale nie mogli wziąć ani długopisu ani kartki ze sobą na korytarz. Należało biegać, zapamiętać fragment, wrócić do klasy i zapisać. Im lepszą ktoś miał pamięć, tym mnie rund musiał zrobić. Niektórzy nie mieli czasu aby usiąść, więc zapisywali stojąc, tym samym nie tracąc cennego czasu. Konkurs był ograniczony czasowo – 16 minut. Tekst składał się ze 190 wyrazów. Dotyczył króla angielskiego Henryka VIII i jego życia. W konkursie wzięli udział uczniowie następujących klas: IA, IF, IJ, IIA, IIB, IIF, IVA, IVH, VHP. Decyzją komisji nagrody rzeczowe otrzymują osoby, które uzyskały powyżej 100pkt (1pkt=1 poprawnie zapisany wyraz). Wyniki przedstawiają się następująco:

              1. Wiktor Pogorzelski  – kl. IF, 129 pkt
              2. Katarzyna Trendyk – kl. IVH, 113 pkt
              3. Gabriela Rosocha - kl. IVH, 108 pkt

              Dziękujemy za tak liczny udział w tym konkursie i zapraszamy na wiosenną edycję konkursu muzyczno-ortograficznego, który odbędzie się w kwietniu 2024r.

              Beata Maseko, Anna Czarnocka

            • Podsumowanie projektu „Zintegrowany Rozwój Szkolnictwa Zawodowego”

            • Zespół Szkół Nr 1 im. K. K. Baczyńskiego przystąpił do projektu realizowanego przez Samorząd Województwa Mazowieckiego, przy udziale Agencji Rozwoju Mazowsza, pt. „Zintegrowany rozwój szkolnictwa zawodowego”. Projekt zakłada wsparcie dla szkolnictwa zawodowego na terenie województwa mazowieckiego. Celem projektu jest dostosowanie kształcenia zawodowego do potrzeb i uwarunkowań lokalnej i regionalnej gospodarki oraz zwiększenie potencjału szkół oświatowych prowadzących kształcenie zawodowe na Mazowszu, poprzez wsparcie rozwoju uczniów oraz kadry pedagogicznej. Dzięki projektowi uczniowie wejdą na rynek pracy z praktycznymi umiejętnościami i odpowiednimi kwalifikacjami, tak bardzo oczekiwanymi przez pracodawców.

              W ramach tego projektu w latach 2019 – 2023 zrealizowane zostały następujące zadania:

              • Praktyki zawodowe lub staże zawodowe,
              • Szkolenia zawodowe dla uczniów,
              • Wyposażenie szkół prowadzących kształcenie zawodowe,
              • Opracowanie i wdrożenie innowacji pedagogicznych.

              W ramach projektu 366 uczniów Technikum i Branżowej Szkoły I Stopnia miało możliwość odbycia płatnych staży u lokalnych pracodawców w wymiarze 150 godzin w branży zgodnej z kierunkiem kształcenia. Program staży został opracowany przez nauczycieli przedmiotów zawodowych w porozumieniu z pracodawcami. 

              Uczniowie biorący  udział w projekcie uczestniczyli w kursach i szkoleniach prowadzonych przez „Instytut Badawczo-Szkoleniowy” Sp. z o.o:

              • Kurs System geoinformatyczny w praktyce wraz z pozyskiwaniem i przetwarzaniem danych terenowych- przeszkolono  247 osób, w 12 grupach po 16h dydaktycznych. Szkolenie zakończone egzaminem nadającym kwalifikacje.
              • Kurs Obsługa programów inżynierskich – przeszkolono 79 osób, w 4 grupach po 10h dydaktycznych.
              • Kurs Organizacja miejsca pracy w oparciu o model 5S w usługach –przeszkolono 120 osób, w 6 grupach po 8h dydaktycznych.
              • Kurs Obsługa kas fiskalnych - przeszkolono grupę 33 osób, w wymiarze 16h dydaktycznych. Szkolenie zakończone egzaminem nadającym kwalifikacje.
              • Kurs Autoprezentacja i wystąpienia publiczne– przeszkolono 74 osoby, w 3 grupach po 16h dydaktycznych. Szkolenie zakończone egzaminem nadającym kwalifikacje.
              • Kurs Pierwszej pomocy przedmedycznej – przeszkolono 30 osób, w 2 grupach po 16h dydaktycznych. Szkolenie zakończone egzaminem nadającym kwalifikacje.
              • Kurs Zarządzanie projektami – przeszkolono grupę 20 osób, w wymiarze 16h dydaktycznych. Szkolenie zakończone egzaminem nadającym kwalifikacje.
              • Kurs Badanie termowizyjne w inżynierii – przeszkolono grupę 20 osób, w wymiarze 8h dydaktycznych.
              • Kurs Pracownik HR - Zarządzanie kapitałem ludzkim w organizacji – przeszkolono grupę 20 osób, w wymiarze 16h dydaktycznych. Szkolenie zakończone egzaminem nadającym kwalifikacje.
              • Kurs Skuteczna komunikacja interpersonalna– przeszkolono 48 osób, w 2 grupach po 16h dydaktycznych. Szkolenie zakończone egzaminem nadającym kwalifikacje.
              • Kurs Baristy – przeszkolono 18 osób, w 2 grupach 8h dydaktycznych.
              • Kurs Usługi kelnerskie przeszkolono 13 osób, w wymiarze 18h dydaktycznych. Szkolenie zakończone egzaminem nadającym kwalifikacje.
              • Kurs pracownik usług kosmetycznych: techniki wykonywania makijażu, zdobienie paznokci – przeszkolono grupę 21 osób, w wymiarze 18h dydaktycznych. Szkolenie zakończone egzaminem nadającym kwalifikacje.
              • Kurs Akademia barmańska- przeszkolono 20 osób, w 2 grupach po 18h dydaktycznych. Szkolenie zakończone egzaminem nadającym kwalifikacje.
              • Kurs Baristy – przeszkolono 10 osób, w 2 grupach 8h dydaktycznych.
              • Kurs Trener personalny z dietetyką sportową. Budowanie wizerunku w social media – przeszkolono grupę 15 osób, w wymiarze 16h dydaktycznych. Szkolenie zakończone egzaminem nadającym kwalifikacje.

              Wykwalifikowani i doświadczeni trenerzy zapewnili naszym uczniom/słuchaczom wartościowe doświadczenia edukacyjne, które znacząco wzbogaciły ich wiedzę i umiejętności w wybranych dziedzinach.

              W ramach udziału Zespołu Szkół Nr 1 w realizacji projektu pt. „Zintegrowany rozwój szkolnictwa zawodowego”, szkoła (pracownie zawodowe) została doposażona w sprzęt:

              1. Pracownia do kształcenia w zawodzie technik pojazdów samochodowych i mechanik pojazdów samochodowych:

              • podnośnik samochodowy nożycowy,
              • montażownia automatyczna do kół,
              • linia diagnostyczna dla poj. o DMC do 3,5 T,
              • myjka kabinowa, myjka wysokociśnieniowa,
              • zestaw komputerów, urządzenie wielofunkcyjne, projektor multimedialny;

              2. Pracownia do kształcenia w zawodzie technik informatyk:

              • zestawy komputerowe, projektory multimedialne;

              3. Pracownia reklamy:

              • kamery cyfrowe,
              • aparaty fotograficzne,
              • oświetlenie do aparatów i kamer, statywy;

              Wykorzystanie w procesie edukacji pozyskanego, nowoczesnego sprzętu o dobrych jakościowo parametrach, pozwalającego na efektywniejszą obsługę wciąż uaktualnianego i unowocześnianego oprogramowania, pozwoli na uatrakcyjnienie zajęć zawodowych dla uczniów technikum, a przede wszystkim na osiągnięcie wszystkich efektów kształcenia określonych w podstawie programowej oraz umożliwi przygotowanie absolwentów kierunków technikum do wykonywania zadań zawodowych w przyszłej pracy.

              W ramach działań projektowych w szkole zrealizowano dwie innowacje, tj.:

              • „Technik informatyk – wyzwania współczesnej grafiki dwu- i trójwymiarowej”

              W ramach innowacji zrealizowano cykl szkoleń dla nauczycieli i uczniów. Szkoleniami zostało objętych 4 nauczycieli kształcących w zawodzie technik informatyk. Każdy nauczyciel wziął udział w jednym szkoleniu:

              • „ Kurs GIMP 2.10 – praktyczne projekty”,
              • „Kurs WordPress – tworzenie stron od podstaw”,
              • „Jak zadbać o bezpieczeństwo w IT?”,
              • „Kurs jQuery Mobile”.

              Szkoleniami zostało objętych 40 uczniów kształcących się w zawodzie technik informatyk: dziesięciu zrealizowało szkolenie „Modelowanie i drukowanie 3D”, dwudziestu „Kurs GIMP 2.10 – podstawy edycji grafiki” oraz dziesięciu szkolenie „GIMP w biznesie i marketingu”.

              W ramach innowacji została zmodernizowana i doposażona pracownia informatyczna. Uczniowie zdobyli dodatkową wiedzę i umiejętności, które będą mogli wykorzystać zarówno w szkole podczas dalszej nauki jak i w przyszłej pracy zawodowej, co przyczyni się do ich lepszego startu na rynku pracy. Nauczyciele poznali nowe metody pracy z uczniami, podnieśli swoje kompetencje i kwalifikacje zawodowe.

              • „Nowoczesne technologie w pracy mechanika - montera maszyn i urządzeń”

              W ramach innowacji szkoła otrzymała dodatkowe wyposażenie do nauki w zawodzie oraz 304 godziny wsparcia eksperckiego. Szkoleniami zawodowymi w ramach innowacji objęto 16 uczniów i 5 nauczycieli. Zostały zorganizowane kursy on-line dla nauczycieli biorących udział w programie innowacji pedagogicznej o tematyce: „Profilaktyka wypalenia zawodowego”, „Psychologia pozytywna w edukacji”, „Automotywacja i sztuka wyznaczania celów”, „Rozwój osobisty”, „Zarządzanie stresem” oraz dla wicedyrektora kurs w formie on-line pt. „Zarządzanie zespołem pracowniczym”.
               

            • Rekrutacja do Projektu Erasmus plus

            • W dniach od 5 do 23 lutego 2024 r. będzie trwał nabór na dwutygodniowe praktyki zagraniczne w Grecji w ramach projektu mobilności edukacyjnej nr 2023-1-PL01-KA121-VET-000123162 dofinansowanego przez Unię Europejską z programu Erasmus+ Sektor Kształcenie i Szkolenie Zawodowe.

              Udział w programie nie pociąga za sobą żadnych kosztów ze strony uczestników. Osoby zakwalifikowane do udziału w projekcie będą więc miały sfinansowany przejazd do Grecji, wyżywienie, zakwaterowanie, udział w praktykach zawodowych w firmach greckich, wsparcie w przygotowaniu formalno-organizacyjnym, językowym, kulturowym i pedagogicznym oraz program kulturalny w postaci wycieczek. Przewidywany termin wyjazdu to 21.04.2024 r. – 04.05.2024 r.

              W toku postępowania rekrutacyjnego wyłonionych zostanie łącznie 24 uczniów, spośród uczniów klas technikum, w zawodach: technik informatyk (10 osób), technik logistyk (10 osób), technik pojazdów samochodowych (4 osoby).

              Rekrutacja odbywać się będzie na podstawie zgłoszeń. Formularz zgłoszenia oraz regulamin rekrutacji są do pobrania na stronie szkoły i w sekretariacie.

              Wypełnione formularze z własnoręcznym podpisem, podpisem rodzica, rodziców lub opiekunów prawnych (w przypadku, gdy kandydat nie ma ukończonych 18 lat) oraz podpisem wychowawcy proszę składać w nieprzekraczalnym terminie 23 lutego 2024 r. do koordynatorów: pani wicedyrektor Beaty Pękały, pani kierownik szkolenia praktycznego Joanny Podgórskiej.

              Formularz zgłoszeniowy (osoba ucząca się)

              Regulamin rekrutacji

            • Studniówki czar

            • Bal studniówkowy tegoroczni maturzyści ZS Nr 1 im. K. K. Baczyńskiego w Sokołowie Podlaskim mają już za sobą. Ta jedyna w swoim rodzaju i niepowtarzalna uroczystość odbyła się 3 lutego 2024 roku w restauracji "Nova" i miała nadzwyczajny charakter. W podniosłą atmosferę balu wprowadziły słowa Agnieszki Osieckiej „Są takie noce od innych łaskawsze…”. Na początku uroczystości Julia Ryć i Kacper Kopa powitali zaproszonych gości: przedstawicieli Powiatu Sokołowskiego, dyrekcję szkoły, wychowawców i nauczycieli oraz rodziców, a także koleżanki i kolegów wraz z osobami towarzyszącymi. Uroczystego otwarcia studniówki dokonał wicedyrektor Piotr  Adamczuk, życząc młodzieży dobrej zabawy, a za 100 dni zdania egzaminów maturalnych. Następnie poproszono przybyłych gości o zabranie głosu. O abiturientach pamiętał także Senator RP pan Waldemar Kraska, kierując do młodzieży list. Uczniowie dziękowali dyrekcji szkoły, że mogli się kształcić w dogodnych warunkach i rodzicom za opiekę oraz organizację tej przepięknej uroczystości. Słowa podziękowania popłynęły w stronę wychowawców i nauczycieli.

              „Mówiłaś, ze każdy jest wyjątkowy,

              Uczyłaś, że każdy człowiek jest niezbędną częścią dzieła stworzeni.

               Przypominałaś, że powinniśmy być dumni z siebie i  że przez świat należy iść pewnym krokiem.

              Umiałaś rozwinąć ukryte talenty i skierować niewykorzystaną energię

              Na jakąś formę osobistego spełnienia…”

              Zabawę zaczęto, tradycyjnie, staropolskim tańcem Polonezem(pod kierownictwem p. Jacka Jackowskiego) przy dźwiękach muzyki i słów A. Mickiewicza. Fragment epopei narodowej  „Pan Tadeusz” deklamował Jakub Prokopczuk. Młodzież bawiła się do białego rana.

            • Spotkanie klas maturalnych z przedstawicielami uczelni wyższych

            • 1 lutego naszą szkołę odwiedzili przedstawiciele dwóch uczeni: Akademii Nauk Stosowanych "Mazovia" z Siedlec i Akademii Wychowania Fizycznego z Białej Podlaskiej. Uczniowie klas maturalnych mieli okazję zapoznać się z ofertą edukacyjną tych szkół wyższych, poznać zasady rekrutacji i możliwości, jakie dają studia na wybranych kierunkach.

            • POMOŻMY PTAKOM PRZETRWAĆ MROZY - ciąg dalszy akcji

            • Śnieg za oknem, a nasi Wolontariusze ze Szkolnego Koła Przyjaciół Zwierząt dalej dokarmiają ptaki na terenie szkoły. Warto przypomnieć w kilku punktach o prawidłowym dokarmianiu:

              ✅nasiona słonecznika zainteresują sikory, wróble, dzwońce, kowalki, czyże;

              ✅owoce jabłka i głogu jedzą kosy i kwiczoły;

              ✅orzechy (niesolone) będą odpowiednie dla niemal wszystkich gatunków ptaków;

              ✅ziarna: pszenica, proso, owies, len, słonecznik - w formie gotowych mieszanek, ich skład jest optymalny dla wielu gatunków ptactwa odwiedzających karmniki;

              ✅ kule tłuszczowe składające się z tłuszczu (łoju) oraz nasion cieszą się dużym powodzeniem i dostarczają sporo energii.

              ‼️>>>>PAMIĘTAJMY<<<<‼️

              NIE karmimy pieczywem, ponieważ w składzie zawiera sól, która jest bardzo szkodliwa dla organizmu ptaków. Powoduje zatrucia pokarmowe, biegunki, kwasice, uszkodzenie nerek.

            • INFORMACJA DLA ZDAJĄCYCH EGZAMIN ZAWODOWY W SESJI ZIMA 2024

            • Prawidłowe wstępne wyniki egzaminu zawodowego części pisemnej przeprowadzanej na komputerze, będą dostępne dla zdających w systemie SIOEPKZ w portalu zdającego (https://portalzdajacego.epkz.cke.edu.pl), po zakończeniu terminu głównego egzaminu, tj. od 22 stycznia br., od godziny 12.00.

              Przypominamy, że zdający, aby móc się zalogować do portalu musi znać swój login i hasło. Jeżeli zdający nie zna loginu lub hasła to może zresetować hasło podając swój PESEL. Nowy link aktywacyjny zostanie przesłany na adres e-mail przypisany do zdającego w systemie SIOEPKZ. Zwracamy uwagę, że w przypadku nieaktualnego lub błędnego adresu e-mail zdającego w systemie SIOEPKZ – zdający, aby móc zresetować hasło będzie musiał zwrócić się do dyrektora szkoły o przekazanie kodu aktywacyjnego.

              Prosimy spróbować zalogować się do portalu w tym tygodniu (tj. do dnia 19 stycznia br.) w celu sprawdzenia poprawności logowania do portalu zdającego.

              Z poważaniem Zespół CKE

            • EDUKACYJNO – REKREACYJNA WYCIECZKA DO WARSZAWY

            • 8 stycznia 2024 roku uczniowie klas: 1F, 1H i IJ wzięli udział w wycieczce edukacyjno – rekreacyjnej do Warszawy. W mroźny dzień, z dobrymi humorami uczestnicy dotarli do Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN. W kolorowej, nowoczesnej przestrzeni muzeum wędrując z przewodnikiem przez galerie wystawy, przenieśli się o tysiąc lat wstecz do czasów, gdy pierwsi Żydzi przybyli na polskie ziemie do czasów odzyskania przez Polskę niepodległości. Mogli zajrzeć do żydowskiego domu i synagogi, poznać święta i obyczaje oraz dawne zawody i wydrukować stronę dawnej księgi na prawdziwej prasie drukarskiej. Następnym punktem programu był park trampolin Hangar 646, w którym uczniowie pod czujnym okiem animatorów doskonalili swoje umiejętności sprawnościowe. Finałową atrakcją był seans filmowy

            • SUKCES ,,SZARA BAND’’ W KONKURSIE KOLĘD​

            • W dniach 9-10.01.2024. na scenie Sokołowskiego Ośrodka Kultury odbył się Festiwal Kolęd i Pastorałek ,,Sokołowska Kolęda’’.

              W konkursie występowali soliści i zespoły kultywujące tradycje Bożego Narodzenia i zwyczaje kolędowania.

              W kategorii szkół średnich jury przyznało I miejsce grupie Szara Band z Zespołu Szkół Nr1. W zespole wystąpili: Kinga Kozak, Marcelina Kazimierczuk- wocal, Wiktor Biernat- gitara basowa, Bartłomiej Kosiorek- akordeon, Stanisław Golatowski- perkusja, Hubert Biernat- wocal, trąbka, Bogusław Kwiatkowski- gitara, Krzysztof Niemirka- klawisze.

              Zespół wystąpi w koncercie laureatów 14.01.2024 w Sokołowskiej Konkatedrze, który uświetni Gość Specjalny Rodzina Pospieszalskich.

              Organizatorom dziękujemy za miłe przyjęcie, a zespołowi kolejnych sukcesów.

              Do zobaczenia na koncertach.

              Koło muzyczne

            • Wycieczka

            • Dnia 5 stycznia bieżącego roku szkolnego odbyła się wycieczka do Warszawy klas: 1a, 2f,3i,3j,4h,4j. Celem wycieczki było poznanie zabytków Starego Miasta, propagowanie sportu zimowego i aktywnego stylu życia oraz integracja grupy. Uczniowie  chętnie poddali się łyżwiarskim szaleństwom. Z ogromną radością i zaangażowaniem, pod okiem trenerów, ćwiczyli  w Parku Trampolin. Wszyscy bawili się znakomicie, dopisała nie tylko pogoda, ale też dobry humor. Następnym punktem wycieczki był spacer po Starym Mieście. Uczniowie mieli okazję wsłuchać się w barwne opowieści pani przewodnik o historii i zabytkach Warszawy, a także podziwiać piękne, świąteczne iluminacje bożonarodzeniowe.  
              Wycieczka była udana, a młodzież bardzo zadowolona.

            • ORSZAK TRZECH KRÓLI 2024

            • „Mędrcy świata, monarchowie, gdzie śpiesznie dążycie?” tak brzmią słowa jednej z najbardziej znanych kolęd.  Według tradycji chrześcijańskiej królowie mieli podążać śladem Gwiazdy Betlejemskiej, aby dotrzeć do miejsca narodzin Chrystusa. Siedem lat temu w naszym mieście zrodziła się piękna inicjatywa organizacji Orszaku Trzech Króli. Nasza szkoła włączyła się w to piękne przedsięwzięcie i od początku czuje się współorganizatorem tego wydarzenia. Każdego roku uczniowie angażują się w wystawienie scenki ulicznej  pt. „Dwór u Heroda”. W tym roku wśród złota, blichtru, przepychu Herod (Kacper Baliński), dworzanin ( Jakub Prokopczuk), uczeni w piśmie (Dobrosława Mosiej i Eliza Chomać) w ekspresywnych dialogach próbowali pokazać obawy króla Heroda  przed utrata władzy i tronu oraz zachęcić uczestników Orszaku do pozostania na  miejscu z dobrą zabawą, swobodą i wygodnym życiem. Aktorom zawsze towarzyszy szkolny zespół muzyczny  „Szara Band” wykonując aranżacje kolędowe podczas tego wydarzenia. Muzycy
              (Marcelina Kazimierczuk , Hubert Biernat i Wiktor Biernat ) zaśpiewali  „Skrzypi wóz” i „ Jest taki dzień”. Znakomita gra aktorska i niezwykły talent muzyczny naszych uczniów zostały nagrodzone gromkimi brawami przez uczestników tegorocznego, już siódmego, Orszaku Trzech Króli w naszym mieście.

            • „Spotkanie świąteczne społeczności Zespołu Szkół Nr 1 im. K. K. Baczyńskiego.”

            • 20 grudnia w naszej szkole odbyło się spotkanie wigilijne z udziałem dyrekcji, nauczycieli i uczniów. Z tej okazji grupa muzyczna ,,Szara Band”oraz uczniowie kl.4a przygotowali montaż słowno-muzyczny, który wprowadził uczniów w świąteczny nastrój.

              Spotkanie rozpoczęła uroczystym powitaniem oraz życzeniami Dyrektor Szkoły Pani Małgorzata Baranowska i Przewodnicząca Rady Rodziców Pani Monika Skibińska.

              W świąteczny klimat wprowadził wspólną modlitwą Ksiądz Grzegorz Ziębowski. Po części artystycznej Pani Dyrektor podzieliła się opłatkiem z przedstawicielami samorządów klasowych, następnie złożyła wszystkim życzenia Zdrowych, Wesołych i Rodzinnych Świąt Bożego Narodzenia. Do tych życzeń dołączył się Samorząd Uczniowski.

              W nastrój refleksji i zadumy nad sensem Świąt Bożego Narodzenia wprowadzili uczestników spotkania prowadzący uroczystość uczniowie: Dobrosława Mosiej Kacper Kopa, Eliza Chomać, Julia Ryć, Michał Kałuski.

              Kolędy tradycyjne i współczesne we własnych aranżacjach wykonał zespół Szara Band w składzie:

              Kinga Kozak, Marcelina Kazimierczuk, Alicja Błońska, Wiktor Biernat, Hubert Biernat, Bartłomiej Kosiorek, Stanisław Golatowski oraz nauczyciele Bogusław Kwiatkowski i Krzysztof Niemirka.

              Spotkanie przygotowali nauczyciele świetlicy szkolnej i biblioteki we współpracy z samorządem uczniowskim.

            • Powiatowe obchody 42. rocznicy wprowadzenia stanu wojennego

            • Nocą z 12 na 13 grudnia 1981 r. na terenie naszego państwa wprowadzono stan wojenny ogłoszony przez gen. Wojciecha Jaruzelskiego. Przyniosło to wiele konsekwencji dla obywateli całego kraju. Wiele osób doznało represji w postaci aresztowań oraz internowania. Społeczeństwo polskie stało się ofiarą aparatu komunistycznego, którego celem było stłumienie i zlikwidowanie ruchu „Solidarności”.

              W środę 13 grudnia br. z okazji uczczenia pamięci 42. rocznicy wprowadzenia stanu wojennego w Polsce, starosta Elżbieta Sadowska, przewodniczący Rady Powiatu Sokołowskiego Jacek Odziemczyk oraz wicestarosta Ryszard Domański złożyli kwiaty pod pomnikiem Czynu Niepodległościowego w Sokołowie Podlaskim. Kwiaty złożyli również: delegacja senatora RP Waldemara Kraski oraz struktur powiatowych Prawa i Sprawiedliwości na czele z dyrektor biura senatora Joanna Malinowską, dyrektorem Zarządu Zlewni Wód Polskich w Sokołowie Podlaskim Piotrem Woźniakiem i kierownikiem Oddziału Powiatowego ARiMR w Sokołowie Podlaskim Jerzym Błońskim; przedstawiciele komisji zakładowych NSZZ „Solidarność”
              z terenu miasta Sokołów Podlaski zwłaszcza (PKS SA, SPZOZ w Sokołowie Podlaskim); wójt Gminy Bielany Zbigniew Woźniak wraz z przewodniczącym Rady Gminy Ireneuszem Błońskim i dyrektorem Biblioteki Publicznej w Bielanach Magdaleną Stańską; dyrektor Zarządu Zlewni Wód Polskich wraz z pracownikami; dyrektor Zespołu Szkół Nr 1 im. Krzysztofa Kamila Baczyńskiego Małgorzata Baranowska, wicedyrektor I Liceum Ogólnokształcącego im. Marii Skłodowskiej Curie Urszula Kosieradzka oraz dyrektor Zespołu Szkół Specjalnych im Jana Pawła II Beata Biernat, pracownicy Starostwa Powiatowego
              w Sokołowie Podlaskim. Wartę honorową pełnili uczniowie klas mundurowych pod opieką wicedyrektora Piotra Adamczuka. W uroczystości wzięły udział poczty sztandarowe: Światowego Związku Żołnierzy Armii Krajowej (pod opieką uczniów ZS Nr 1 w Sokołowie Podlaskim), szkolne sztandary Zespołu Szkół Nr 1 im. K.K. Baczyńskiego, I Liceum Ogólnokształcącego im. Marii Skłodowskiej - Curie w Sokołowie Podlaskim oraz sztandar sokołowskiej Solidarności. Uczestnicy ceremonii odśpiewali także hymn narodowy.

              Przewodniczący Rady Powiatu Sokołowskiego oraz historyk Jacek Odziemczyk podziękował za liczne przybycie, wspominając iż takie rocznice należy pamiętać i pielęgnować wśród dorosłych jak i młodzieży. Mówił m. in. o 100 tys. funkcjonariuszy, którzy w nocy z 12 na 13 grudnia 1981 r. wyruszyli na ulice, aby pacyfikować własny naród. Wspierani byli przez 1750 czołgów, 1900 pojazdów opancerzonych i 9 tys. ciężarówek. Do szczególnie tragicznych wydarzeń doszło zwłaszcza w kopalni „Wujek”, gdzie zginęło 9 górników.  Podczas stanu wojennego internowano 10 tys. osób, w tym 300 kobiet. Śmierć poniosło wg różnych danych
              (w czasie trwania stanu wojennego i po jego zniesieniu) od 56 osób do ponad 90 osób. Jacek Odziemczyk przywołał również imiona i nazwiska internowanych mieszkańców powiatu sokołowskiego: Mieczysława Łaby (obecnego wśród zgromadzonych), Janusz Siewierskiego, Zbigniewa Adamczuka, Włodzimierza Zawadzkiego i Franciszka Bielińskiego.

              Wszystkim uczestnikom uroczystości za obecność oraz pamięć o wydarzeniach podziękowała starosta Elżbieta Sadowska.

            • WEBINAR „POSTAWY WOBEC PIENIĘDZY – SKUTKI I KONSEKWENCJE”

            • 19 grudnia 2023r. uczniowie klasy 1F technik logistyk wzięli udział w spotkaniu online nt. „Postawy wobec pieniędzy – skutki i konsekwencje”.

              Prelegent, Mateusz Pawłowicz – ekspert z BNY Mellon, podzielił się z uczniami historią analityka finansowego i jego postawach wobec pieniędzy.

              Główne zagadnienia poruszone na spotkaniu:

              1. Co oznacza spirala zadłużenia?
              2. Lepiej zapobiegać niż leczyć.
              3. Stało się – co teraz?
            • „Jesteś tym, co jesz”

            • Uczniowie klasy IF wzięli udział w interesującej prelekcji dotyczącej zdrowego odżywiania. Edukacyjny wykład przeprowadziła Gabriela Bujalska uczennica klasy 3F. Młodsi uczniowie poznali wiele cennych wskazówek od czego zacząć, jak motywować się by osiągnąć cel, jakim jest zdrowe odżywianie. To nie jest krótki etap, ale trwały proces, który powinien trwać całe życie. Znane powiedzenie „jesteś tym, co jesz” nie jest ani trochę przesadzone.  Sposób żywienia wpływa nie tylko na codzienne samopoczucie, zdolność do koncentracji i podejmowania decyzji, ale i długotrwale determinuje życie w zdrowiu. Jeśli chcesz uniknąć chorób i długo żyć, wprowadź zdrowe odżywianie i prawidłowe nawyki dotyczące aktywności fizycznej. 

              Serdeczne podziękowania dla naszej uczennicy.

            • Etap szkolny Ogólnopolskiego Konkursu Logistycznego „Od technika do logistyka 5.0”

            • 19 grudnia 2023r. odbył się etap szkolny Ogólnopolskiego Konkursu Logistycznego „Od technika do logistyka 5.0”, w którym udział wzięli uczniowie klas: 3F, 4F, 5Fp. Konkurs zorganizowany został przez Międzyuczelniane Studenckie Koło Naukowe LogPoint działające na Wydziale Inżynierii Produkcji i Logistyki Politechniki Opolskiej oraz Wydziale Ekonomicznym Uniwersytetu Opolskiego.

              Uczniowie przez 60 minut rozwiązywali test składający się z 40 pytań z zakresu obsługi magazynów i organizacji transportu.

              Uczniom życzymy powodzenia!

            • Konkurs „Pamięć o Zagładzie zapisana w wierszach”

            • Weronika Maruńska i Adam Benedykciuk autorami wierszy opublikowanych  w Tomie I  edycji I Konkursu „Pamięć o Zagładzie zapisana w wierszach”. Tematyka konkursu nawiązywała do Obozu Zagłady Treblinka II, Karnego Obozu Pracy Treblinka I, stacji kolejowej Treblinka, powstania w getcie warszawskim. Celem konkursu było propagowanie wiedzy, uwrażliwienie na krzywdę ludzką spowodowaną wojnami, konfliktami zbrojnymi oraz promocja kultury wysokiej, przekazanie w formie poetyckiej własnych refleksji, czasu, w którym żyjemy. Nagrody naszym autorom wręczyła Dyrektor Zespołu Szkół Nr1 Pani Małgorzata Baranowska.

              Serdecznie gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów!

            • KONKURS „ ZDROWE ODŻYWIANIE I ZDROWY STYL ŻYCIA” ZOSTAŁ ROZSTRZYGNIĘTY!

            • W naszej szkole odbył się konkurs: „ Zdrowe odżywianie i zdrowy styl życia”  będący kontynuacją kampanii prospołecznej – warsztatów, w których uczestniczyli przedstawiciele Trójek Klasowych Samorządów Uczniowskich.

              Celem konkursu było przedstawienie w formie plakatu zagadnień związanych ze zdrowym odżywianiem i zdrowymi nawykami wprowadzanymi do codzienności oraz zwrócenie uwagi młodzieży na zagadnienia związane z tematyką  zdrowego stylu życia w XXI wieku.

              W konkursie wzięło udział łącznie 9 uczniów.

              I miejsce zdobyła Gabriela Bujalska uczennica klasy 3F

              II miejsce Nikol Mateusiak uczennica klasy 4A

              III miejsce Amelia Marciniak uczennica klasy 2B
              Nagrody zwycięzcom wręczyła Dyrektor Zespołu Szkół Nr1 Pani Małgorzata Baranowska.

              Gratulujemy i dziękujemy wszystkim uczestnikom!

            • Wizyta przedstawicieli firmy ADDIT

            • Dnia 14.12.2023 r naszą szkołę odwiedzili przedstawiciele firmy Addit. Celem ich wizyty było rozstrzygnięcie i ogłoszenie wyników konkursu skierowanego do uczniów klasy 4 i 3 technikum reklamy. Zadanie konkursowe polegało na zaprojektowaniu logo dla Akademii Addit. Dzięki zaangażowaniu i umiejętnościom uczniów powstało wiele interesujących projektów- wszystkie zostały hojnie nagrodzone przez organizatorów. Spośród nich został wybrany zwycięzca- logo, które będzie oficjalnie wykorzystywane przez firmę Addit. Autorkami zwycięskiego projektu są uczennice klasy 4H – Bielińska Wiktoria oraz Sawicka Kinga, które otrzymaly dodatkowo atrakcyjne bony podarunkowe. Wszystkim dziękujemy za udział w konkursie i gratulujemy dziewczętom, które wygrały!

            • Dzień Patrona Szkoły

            • Dzień 12 grudnia był w naszej szkole dniem wyjątkowym, ponieważ tego dnia obchodziliśmy w naszej placówce Dzień Patrona Szkoły. Celem przedsięwzięcia było przybliżenie pierwszoklasistom osobowości, życia i twórczości tego niezwykłego twórcy- K. K. Baczyńskiego.

              Obchody dnia patrona wpisują się w tradycję szkoły, ale każdego roku mają nieco inny przebieg i charakter. W bieżącym roku przygotowaliśmy kilka konkursów w celu lepszego poznania i zgłębienia życia i twórczości tego niezwykłego człowieka i twórcy.

              Roztrzygnięcie konkursów i uroczysta akademia odbyły się w świetlicy szkolnej. Atmosfera była szczególna, uczniowie w strojach galowych z wielkim zaiteresowaniem oglądali prezentację multimedialną, która była również oceniana jako praca konkursowa.

              Podniosłości nadał imprezie występ muzyczno-wokalny zespołu Szara Band w składzie: Kinga Kozak, Marcelina Kazimierczuk, Alicja Błońska, Wiktor Biernat, Hubert Biernat, Kacper Kopa pod kierunkiem Panów: Bogusława Kwiatkowskiego i Krzysztofa Niemirki. Były to mistrzowsko przygotowane i wykonane impresje muzyczne do wierszy K. K. Baczyńskiego.

              W konkursie multimedialnym I miejsce zdobyła Weronika Skonieczna z klasy II A, II miejsce Zuzanna Gawrysiuk z II A, trzecie- Piotr Żak z IA. Przyznano też wyróżnienie uczniowi klasy 2B Mateuszowi Murawskiemu.

              W konkursie plastycznym wzięło łącznie 40 uczniów. Zastosowano różne techniki, w związku z tym powstały dwie kategorie: malarstwo i grafika w tym również-grafika komputerowa. Nagrodzono pięcioro Uczestników w kategorii malarstwo: I miejsce zdobyły Viktoria Khrypkova

              i Emilia Kurowicka uczennice klasy 3I, II miejsce Dorota Wrzosek z klasy 2H, III miejsce Dominika Ostrowska również z klasy II H. Przyznano również dwa wyróżnienia: Malwinie Gorczycy z klasy I A i Patrycji Żochowskiejz klasy I A

              W drugiej kategorii I miejsce zdobyła praca Natalii Kiełkowicz z klasy II B, II miejsce zajął Rafał Zalewski z klasy II B, III miejsce zdobyła Maja Machniewska z klasy I praca wykonana z wykorzystaniem techniki komputerowej . Do konkursu recytatorskiego przystąpiło sześcioro uczestników . Pierwsze miejsce zajęła Maja Machniewska z klasy IA, drugie Michał Kałuski z klasy IIJ, a trzecie miejsce zajęła Alicja Zajkowska z klasy IIA.

              Dyplomy zwycięzcom wręczyła Pani Dyrektor Małgorzata Baranowska, upominki zaś Przewodniczący Rady Powiatu Sokołowskiego Pan Jacek Odziemczyk.

              Uroczystość przgotowali uczniowie pod kierunkiem nauczycieli świetlicy i biblioteki..

            • Uwaga konkurs: „Zdobądź szafkę i nie dźwigaj podręczników!!!”

            • Zapraszamy wszystkich uczniów do wzięcia udziału w konkursie na zajęcie szafki w roku szkolnym 2023/2024.

              Aby wziąć udział należy:

              • Opłacić składkę na fundusz Rady Rodziców w wysokości 100 zł (jeżeli chodzi do szkoły więcej uczniów z rodziny, opłata za drugiego i kolejnego ucznia wynosi 50 zł ).
              • Oddziały, które pierwsze uregulują całkowitą płatność do 15 stycznia 2024 roku, otrzymają szafki dla wszystkich uczniów z klasy.
              • Jeżeli nie będzie stuprocentowych wpłat klasowych, szafki zostaną rozlosowane wśród uczniów, którzy opłacili składkę.
              • W pierwszej kolejności szafki otrzymają osoby z orzeczoną niepełnosprawnością lub będące na rehabilitacji.

              Nie dźwigaj, opłać składkę i ciesz się swobodą.

              Pamiętajcie, że środki finansowe z funduszu Rady Rodziców są przeznaczone na zakup pomocy naukowych do pracowni szkolnych, książek do biblioteki, nowych puf i szafek. Nasza szkoła będzie piękniejsza, bardziej nowoczesna, a my rodzice zrobimy wszystko, abyście czuli się w niej jak najlepiej.

              Z pozdrowieniami Rada Rodziców.

            • Lekcja online nt. „ABC funduszy inwestycyjnych – inwestowanie nie tylko dla profesjonalistów”

            • 6 grudnia 2023 r. uczniowie klasy 3F kształcący się w zawodzie technik logistyk uczestniczyli w spotkaniu on-line nt. „ABC funduszy inwestycyjnych – inwestowanie nie tylko dla profesjonalistów” zorganizowanym przez firmę Franklin Templeton.

              Franklin Templeton Investment jest amerykańską międzynarodową spółką holdingową, która wraz ze swoimi spółkami zależnymi nosi nazwę Franklin Templeton, jest globalną firmą inwestycyjną założoną w Nowym Jorku w 1947 roku jako Franklin Distributors.

              Prelegent Kamil Mikołajczak – Dyrektor Zarządzający Franklin Templeton podczas lekcji omówił szczegółowo następujące zagadnienia:

              1. Czym jest i jak działa fundusz inwestycyjny?
              2. Jakie wyróżniamy typy funduszy inwestycyjnych i czym się charakteryzują?
              3. Jakie są zalety i ograniczenia inwestowania w fundusze inwestycyjne?
              4. Jakie pięć pytań warto zadać sobie przy wyborze funduszu inwestycyjnego?
            • Relacja z wycieczki

            • W mroźny środowy poranek, prawie o brzasku dnia, wyruszyliśmy w naszą mikołajkową podróż do Warszawy. Pierwszym punktem naszej wycieczki były dom zagadek. W drodze do tego miejsca mogliśmy obejrzeć murale znanych polskich artystek: p. Krystyny Sienkiewicz i Kory. Następnie w nastrój świąteczny wprowadził nas film polskiej produkcji pt. „Uwierz w Mikołaja”. Po półtoragodzinnym seansie, posileni prażoną kukurydzą udaliśmy się w historyczną podróż. Pojechaliśmy do Muzeum PRL, gdzie zobaczyliśmy przedmioty znane większości z nas tylko z opowieści rodziców i dziadków. Zobaczyliśmy, że w sumie nie tak dawno temu wszystkie walizki wakacyjne, rodzina i na dodatek pies zmieścili się do tzw. Malucha. Cali i zdrowi wróciliśmy do Sokołowa.

              W wycieczce brali udział uczniowie klas: IVHI, IVF, IIA i IIB

              Opiekunowie: p. Marta Stelmach, p. Joanna Podgórska, p. Beata Maseko, p. Stanisław Sawicki.

            • Sukces naszej uczennicy z klasy I A

            • 6 grudnia klasa IA wraz z wychowawcą i opiekunami wybrała się na sztukę teatralną do Węgrowskiego Ośrodka Kultury, aby podziwiać wspaniałą grę aktorsko – taneczną swojej koleżanki Mai Kubickiej. Spektakl oparty był na wzruszającej baśni Hansa Christiana Andersena pt. „Dziewczynka z zapałkami”. Widzowie mieli okazję podziwiać wspaniałą grę aktorów, tancerzy, zanurzyć się w świątecznej, bajkowej scenerii i przeżyć wiele niezapomnianych wzruszeń. Oczarowani profesjonalną grą widzowie, bez względu na wiek, doświadczyli wiele emocji wynikających z uniwersalnego przesłania sztuki. Jest to bardzo smutna opowieść o życiu małej, samotnej dziewczynki, która nie ma szansy na lepsze życie, na normalny dom, szkołę, wykształcenie. Spotyka się z obojętnością dorosłych, którzy w swoim zabieganiu nie zauważają głodnego dziecka. Przesłanie tej opowieści nadal jest aktualne. Nie pozwólmy, aby w naszej codzienności ktoś czuł się samotny, odrzucony, niekochany. Czasem wystarczy tak niewiele: drobny gest, miłe słowo, szczery uśmiech. Otwórzmy nasze serca dla innych w ten piękny, świąteczny czas.
              Mai i jej 8 –letniej siostrze, która zagrała główna postać, życzymy wielu sukcesów na scenie.

            • Info dotyczące dnia patrona, przebiegu uroczystości, przyznania nagród i wyróżnień w konkursach: plastycznym, recytatorskim i multimedialnym

            • W dniu 12 grudnia 2023 r. w Zespole Szkół Nr 1 obchodzimy Dzień Patrona. Prośba do wszystkich uczniów klas pierwszych o przybycie do szkoły w tym dniu w stroju galowym.

              Planowany przebieg uroczystości.

              1. Zbiórka uczniów wyznaczonych klas pierwszych z opiekunami w świetlicy szkolnej o godz. 10:30.
              2. Prezentacja życia i twórczości K. K. Baczyńskiego: prezentacja multimedialna.
              3. Konkurs recytatorski. Interpretacja utworów K. K. Baczyńskiego.
              4. Występ Zespołu Szaraband, prezentacja utworów do tekstów K. K. Baczyńskiego.
              5. Podsumowanie konkursów na naciekawszą prezentację'multimedianą, recytatorskiego, plastycznego w dwóch kategoriach: malarskiej i gaficznej.
              6. Wręczenie nagród.

               

               

            • WIRTUALNE WSL spotkanie online z cyklu Oblicza Logistyki nt. „Zarządzanie łańcuchem dostaw – wybrane aspekty”.

            • 1 grudnia 2023 r. uczniowie klasy 2F wzięli udział w ogólnopolskim spotkaniu na temat „Zarządzanie łańcuchem dostaw – wybrane aspekty” zorganizowanym przez Wyższą Szkołę Logistyki w Poznaniu.

              Wyższa Szkoła Logistyki jako jedyna w Polsce realizuje autorski program współpracy ze szkołami średnimi i policealnymi kształcącymi w zawodach technik logistyk i technik spedytor organizuje spotkania on-line WIRTUALNE WSL.

              Program spotkań obejmuje prezentacje oferty dydaktycznej WSL oraz wykład specjalny z zakresu magazynowania, transportu, opakowań, nowoczesnych technologii oraz perspektyw zawodu logistyka.

              Wykład poprowadził – dr inż. Ireneusz Fechner, Kanclerz Wyższej Szkoły Logistyki.

               Zagadnienia poruszone podczas spotkania:

              1. Pojęcie łańcucha dostaw i jego rola w logistyce.
              2. Zarządzanie łańcuchem dostaw i jego cele.
              3. Istotne czynniki wpływające na sposób funkcjonowania łańcucha dostaw.
              4. Co zyskujemy zarządzając łańcuchem dostaw w duchu współpracy i kompromisu?
            • Udział uczniów kształcących się w zawodzie technik logistyk w Ogólnopolskim Wirtualnym Festiwalu Umiejętności Zawodowych

            • W dniach 29 - 30 listopada 2023r. odbył się Wirtualny Festiwal Umiejętności Zawodowych

              zorganizowany przez Akademię Umiejętności Eurocash, w którym wzięli udział uczniowie klas: 3F, 4F, 5Fp kształcący się w zawodzie technik logistyk.

              W pierwszym dniu spotkania pod hasłem „Marketing w sprzedaży”, uczniowie wysłuchali wykładów na temat:

              1. „Pierwsza praca? Dołącz do grupy Eurocash” – Marta Majkowska, Kierownik ds. Komunikacji, Dział HR, Grupa Eurocash.
              2. „Orientacja marketingowa w handlu oraz czynniki kształtujące działania marketingowe” – Maria Rudy, Starszy Trener Wewnętrzny, Akademia Umiejętności Eurocash.
              3. „Reklama dźwignią handlu – promocja jako narzędzie komunikacji z klientem” – Mariusz Sowa, Menadżer ds. Implementacji, Dział Implementacji i Komunikacji, Eurocash Franczyza
              4. „Działania marketingowe w punkcie handlowym” – Jacek Humeniuk, Specjalista ds. szkoleń i trademarketingu.
              5. „Kariera – jak to ugryźć?” – Agata Dzierba, Dyrektor Personalny, Dział HR, Eurocash Franczyza.

              Drugi dzień spotkania upłynął pod hasłem „Centra Dystrybucji w Eurocash”, uczniowie wysłuchali wystąpień na temat:

              1. „Pierwsza praca? Dołącz do grupy Eurocash” – Marta Majkowska, Kierownik ds. Komunikacji, Dział HR, Grupa Eurocash.

              1. „Centra Dystrybucji – rola i znaczenie w łańcuchu logistycznym” – Krzysztof Nowaczyk, Menadżer Centrum Dystrybucyjnego w Stargardzie.
              2. „Centra Dystrybucji – rola i znaczenie w łańcuchu logistycznym” – Piotr Golus, Menadżer Centrum Dystrybucyjnego w Błoniu.
              3. „Pierwsza praca? Przegląd stanowisk w Eurocash Logistyka” – Katarzyna Drażdżewska, Menadżer Personalny, Dział Personalny, Eurocash Logistyka.
              4. „Kariera – jak to ugryźć?” – Agata Dzierba, Dyrektor Personalny, Dział HR, Eurocash Franczyza.
            • Zawody strzeleckie z okazji 105. Rocznicy Odzyskania Niepodległości przez Polskę

            • W dniu 30 listopada 2023 r. na strzelnicy KSS „Sokół” odbyły się młodzieżowe zawody strzeleckie z karabinka pneumatycznego z okazji Święta Niepodległości. Zawody zostały zorganizowane przez Zespół Szkół Nr 1 im. K.K. Baczyńskiego i Klub Strzelectwa Sportowego „Sokół”. Patronami zawodów dla szkół podstawowych był Burmistrz Miasta Sokołów Podlaski p. Bogusław Karakula, a dla szkół ponadpodstawowych był Starosta Sokołowski p. Elżbieta Sadowska. Wszyscy zawodnicy oddali 3 strzały próbne oraz 10 ocenianych z karabinka pneumatycznego z odległości 10 m, szkoły podstawowe strzelały do tarczy 17x17 cm, a szkoły ponadpodstawowe do tarczy 10x10cm . Do zawodów zgłosiła się rekordowa liczba 17 drużyn, łącznie 58 zawodników. Po zaciętej i bardzo wyrównanej walce komisja sędziowska podała następujące wyniki.

              Szkoły podstawowe

              Klasyfikacja drużynowa

              1. Szkoła Podstawowa Nr 1 – 270 pkt (7 dziesiątek centralnych)
              2. Salezjańska Szkoła Podstawowa – 270 pkt (1 dziesiątka centralna)
              3. Szkoła Podstawowa Nr 3 – 268 pkt
              4. Szkoła Podstawowa Nr 6 – 267 pkt
              5. Szkoła Podstawowa Nr 4 – 262 pkt

              Klasyfikacja indywidualna dziewczęta

              1. Patrycja Tomczuk (SP1) – 95 pkt (5 dziesiątek centralnych)
              2. Lidia Jurczak (SP1) – 95 pkt ( 2 dziesiątki centralne, 3 dziesiątki, 5 dziewiątek)
              1. Iga Pawłowska  (SP3) - 95 pkt ( 2 dziesiątki centralne, 3 dziesiątki, 5 dziewiątek)
              2. Anna Skrzeczkowska (SSP) -95 pkt (jedna dziesiątka centralna)

              Klasyfikacja indywidualna chłopców

              1. Michał Karakula (SSP) – 93 pkt
              2. Jakub Karpiński (SP6) – 90 pkt
              3. Igor Wojewódzki (SP4) – 88 pkt

              Szkoły ponadpodstawowe

              Klasyfikacja drużynowa

              1. Zespół Szkół Nr 1 – 177 pkt
              2. Salezjańskie Liceum Ogólnokształcące – 157 pkt
              3. Liceum Ogólnokształcące    - 145 pkt
              4. Zespół Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego – 108 pkt

              Klasyfikacja indywidualna dziewcząt

              1. Wiktoria Wiktorowska (SLO) – 67 pkt
              2. Julia Bujalska (ZSNR1) – 56 pkt (1 dziesiątka centralna, 1 dziewiątka)
              3. Maja Krzemieniewska (SLO) – 56 (1 dziesiątka centralna, 1 ósemka)

              Klasyfikacja indywidualna chłopców

              1. Adam Kamiński (ZSNR1) – 78 pkt
              2. Jerzy Garczyński (LO) – 70 pkt
              3. Wojciech Piszcz (ZSCKR) – 44 pkt

              Puchary, dyplomy i medale dla zwycięskich drużyn w imieniu Burmistrza Miasta wręczał Zastępca Burmistrza p. Krzysztof Dąbrowski, a w imieniu Starosty Sokołowskiego Przewodniczący Rady Powiatu  p. Jacek Odziemczyk.

              W związku z koleją rocznicą odzyskania niepodległości p. Jacek Odziemczyk przypomniał o 9 sokołowskich harcerzach( niektórzy mieli po 16, 17 lat), którzy polegli w 1920 roku w wojnie z bolszewikami walcząc o Naszą Niepodległość. Nazwał ich Sokołowskimi Orlętami, a ich pamięć uczciliśmy minutą ciszy.

              Mieczysław Bogaj

            • SPOTKANIE ONLINE Z WYŻSZĄ SZKOŁĄ LOGISTYKI W POZNANIU „LOGISTYKA JUTRA – TRENDY I WYZWANIA”

            • 29 listopada 2023r. uczniowie klasy 5Fp technik logistyk wzięli udział w spotkaniu online nt. ”Logistyka jutra – trendy i wyzwania” zorganizowanym przez Wyższą Szkołę Logistyki w Poznaniu. Główny cel spotkania to rozwijanie zainteresowań uczniów i poszerzenie wiedzy logistycznej, w przyjazny sposób przybliżający kształcenie na poziomie akademickim.

              Wykład poprowadził Artur Olejniczak – Trener Biznesu i wykładowca WSL w Poznaniu.

               Zagadnienia poruszone podczas wystąpienia:

              1. Fit for 55 – pakiet unijnych aktów prawnych, które mają na celu zmniejszenie emisji gazów.
              2. ESG – kwestie związane z ochroną środowiska, odpowiedzialnością społeczną i ładem korporacyjnym.
              3. Rosnące zapotrzebowanie i ceny energii.
              4. Cyfryzacja w logistyce.
              5. Internet rzeczy (IoT) w logistyce.
              6. Technologia rozszerzona (AR) – nakładająca wirtualne elementy na rzeczywisty obraz i technologia wirtualna (VR) – rzeczywistość w całości wykreowana wirtualnie.
              7. Egzoszkielety.
              8. Sztuczna inteligencja (AI).
            • Webinar „Formy oszczędzania na różnych etapach życia człowieka”

            • 27 listopada 2023r. uczniowie klasy 2F technik logistyk wzięli udział w spotkaniu online nt. „Formy oszczędzania na różnych etapach życia człowieka”.

              Prelegent, Rafał Jaśniewicz – ekspert z BNY Mellon, podzielił się z uczniami wiedzą na temat różnych sposobów i możliwości oszczędzania, dopasowanych do etapów życia człowieka.

              Główne zagadnienia poruszone na spotkaniu:

              1. Czym jest oszczędzanie? (definicja w praktyce, stopa oszczędności).
              2. Czym się różni oszczędzanie od inwestowania?
              3. Finansowa poduszka bezpieczeństwa.
              4. Czy oszczędny znaczy skąpy?
              5. Finansowe pułapki.
              6. Wpływ czasu na inwestycje.
              7. Perspektywy inwestycyjne na różnych etapach życia.
            • OGÓLNOPOLSKA LEKCJA ONLINE „TWÓJ BANK SPÓŁDZIELCZY: LOKALNE DZIAŁANIA – GLOBALNE MOŻLIWOŚCI”

            • Dnia 23 listopada 2023r. uczniowie klasy 5Fp w ramach przedmiotu Kształtowanie kompetencji zawodowych wzięli udział w spotkaniu online nt. „Twój Bank Spółdzielczy: lokalne działania – globalne możliwości” zorganizowanym przez Fundację Warszawski Instytut Bankowości.

              Lekcję poprowadził Krzysztof Kokot – Wiceprezes Zarządu BPS.

              Główne zagadnienia poruszone na lekcji:

              1. Specyfika bankowości spółdzielczej,
              2. Wspieranie lokalnej społeczności (przykłady, również dzieci i młodzież),
              3. Jak zostać właścicielem banku spółdzielczego?
              4. Kto jest właścicielem banku spółdzielczego?
              5. Co potrafi Twój bank spółdzielczy? (nowoczesne technologie, cyberbezpieczeństwo, bankowość elektroniczna i mobilna).
            • DZIEŃ PATRONA konkurs recytatorski „Czas K.K. Baczyńskiego”

            • Zachęcamy wszystkich uczniów naszej szkoły do udziału w konkursie „Czas K.K. Baczyńskiego”

              Celem konkursu jest popularyzacja twórczości poetyckiej polskich poetów okresu  życia i twórczości  Krzysztofa Kamila Baczyńskiego oraz upowszechnianie dorobku pisarskiego poety- patrona Zespołu Szkół Nr 1 w Sokołowie Podlaskim

              Regulamin konkursu:

              1. Organizator:  Świetlica, biblioteka szkolna
              2. Cele konkursu:
              • Rozbudzanie wrażliwości na piękno poezji,
              •  Rozwijanie zainteresowań uczniów poezją K. K. Baczyńskiego i okresu mu współczesnego,
              • Propagowanie wartości wychowawczych i patriotycznych,
              •  Aktywizowanie i kształtowanie postawy świadomego i twórczego uczestnictwa w dorobku rodzimej kultury
              • Sztuka interpretacji tekstu
              1. Warunki uczestnictwa:
              • Uczestnikami konkursu są chętni uczniowie, wytypowani  przez wychowawców
              • Recytatorów ocenia jury powołane przez Dyrektora Szkoły
              1. Przebieg konkursu:
              • Uczestnik konkursu recytuje Indywidualnie wybrany utwór
              1. Jury  oceniać będzie:
              • Technikę recytacji ( płynność i lekkość mowy, poprawność artykulacji głosek, dykcji,  modulacja głosu, interpretacja)
              • Środki artystycznego wyrazu (pauzowanie, tempo jako środek  ekspresji, modulacja i natężenie głosu,  akcent zdaniowy, mimika, ewentualny gest tzw. „intuicja artystyczna, postawa, sposób trzymania tekstu, kontakt wzrokowy z odbiorcą, zachowanie czytającego, radzenie sobie z tremą)
              1. Terminarz:
              • zgłaszanie uczestników do biblioteki szkolnej do  04.12.2023
              • konkurs - 07.12.2023  g.  9.40  świetlica szkolna
            • Podium dla naszej szkoły w Mazowieckim Konkursie Recytatorskim

            • Serdecznie gratulujemy uczniom naszej szkoły Michałowi Kałuskiemu z klasy 2j za zajęcie II miejsca i Martynie Lipce za zajęcie III miejsca w Mazowieckim Konkursie Recytatorskim kat. I (młodzież). Nasi uczniowie na scenie łochowskiej wykazali się umiejętnością przepięknej recytacji i zostali docenieni przez jury konkursowe.

              Mazowiecki Konkurs Recytatorski organizowany podczas XII Łochowskiej Jesieni Poezji "Przystanek Norwid" w Miejskim i Gminnym Ośrodku Kultury w Łochowie odbył się w 3 kategoriach wiekowych (I recytacja, II i III - konkurs literacki) i miał na celu popularyzację dorobku literackiego jednego z najwybitniejszych polskich poetów romantycznych Cypriana Kamila Norwida. Naszą szkołę 17 listopada 2023 roku reprezentowało trzech uczniów przygotowanych przez panią Agnieszkę Pachołowską: Martyna Lipka z klasy III f, Michał Kałuski z klasy 2 j i Kacper Kopa z klasy 4 a.

              Michał i Martyna ujęli jury swoimi arcymistrzowskimi występami - Michał proklamacją wiersza "Do wroga — (Pieśń)", Martyna - "Modlitwą" i wywalczyli miejsca na podium - II i III. Za swoje niezapomniane i profesjonalne występy nasi utalentowani laureaci otrzymali pamiątkowe dyplomy oraz statuetkę Pióro.

              Gorące podziękowania należą się także Kacprowi, który bez wątpienia wspaniale zaprezentował się na scenie z utworem "Mój ostatni sonet".

              Podczas tegorocznego konkursu nasi uczniowie mieli również zaszczyt uczestniczyć w spotkaniu z gościem specjalnym - Grzegorzem Mrówczyńskim - polskim aktorem i reżyserem teatralnym, dyrektorem artystycznym teatrów. Po przesłuchaniach konkursowych wszyscy uczestnicy (ok. 30) zostali uwiecznieni na pamiątkowym zdjęciu przy popiersiu Cypriana Kamila Norwida w Parku Dębinka oraz wysłuchali prelekcji z prezentacją multimedialną "Jarmark Rymów" Julian Tuwim.

              Jesteśmy dumni z sukcesów naszych uczniów! Serdecznie im gratulujemy i życzymy powodzenia w kolejnych konkursach.

            • SAMORZĄD UCZNIOWSKI

            • Wybory do Samorządu Uczniowskiego odbyły się 14.11.2023 roku. Uroczystego otwarcia demokratycznych wyborów dokonała Dyrektor Zespołu Szkół Nr1 Pani Małgorzata Baranowska. Powitała Komisję Wyborczą podkreślając, że wybory władz szkolnych są okazją do pierwszego demokratycznego doświadczenia uczniów. Dają możliwość poczucia wpływu dla uczniów i uczennic poprzez wybór swoich reprezentantów i reprezentantek w szkole, tych którzy będą ich głosem.  W trakcie kadencji przedstawiciele Zarządu Samorządu Uczniowskiego zbierają informacje o potrzebach i pomysłach uczniów i uczennic, uwzględniają je w planowaniu swoich działań. Uczniowie i uczennice mogą liczyć na pomoc władz Samorządu Uczniowskiego i szkoły
              w realizacji swoich pomysłów
              .

              Mlodzież poszczególnych poziomów klasowych wybrała nowy Zarząd Samorządu Uczniowskiego.

              SKŁAD  SAMORZĄDU   UCZNIOWSKIEGO

              W ROKU SZKOLNYM 2023 / 2024,  2024 / 2025
               

              Zarząd Samorządu Uczniowskiego
               

              1. Przewodnicząca - Zuzanna Gawrysiuk, klasa 2A 
              2. Wiceprzewodniczący - Maciej Sosna, klasa 3A
              3. Sekretarz - Wiktor Piwko, klasa 3J

               

              Członkowie Zarządu Samorządu Uczniowskiego

              1. Szymon Strzała, klasa 2B
              2. Marcin Sosna, klasa 3I
              3. Maksymilian Kędziora, klasa 3F
              4. Wiktoria Salach, klasa 1F
              5. Karolina Biernacka, klasa 2F

               

              Gratulujemy i życzymy aktywnej pracy w życiu szkoły!

            • ,,Zaduszki poetyckie – pamiętamy"

            • "Śpieszmy się kochać ludzi tak szybko odchodzą" (Ks. Jan Twardowski)

              Słowa najpopularniejszego polskiego poety religijnego - księdza Jana Twardowskiego -  obrazujące, jak ważna jest pamięć o zmarłych - były hasłem przewodnim, pod którym obchodziliśmy w tym roku Zaduszki poetyckie w naszej szkole. W montażu słowno-muzycznym upamiętniliśmy znane osoby ze świata kultury i sztuki - ekranowych ulubieńców, estradowe gwiazdy i tych, którzy zapisali się złotymi zgłoskami na kartach historii.  Wśród zasłużonych, którzy odeszli od nas pod koniec 2022 roku i w 2023 roku znaleźli się: Jan Nowicki, Mirosław Hermaszewski, Emilian Kamiński, Jan Kudra, Anna Czerwińska, Leonard Pietraszak, Janusz Weiss, Kacper Tekieli, Andrzej Precigs, Barbara Stesłowicz – Biały, Wanda Półtawska. Krótkie prezentacje sylwetek zasłużonych dla polskiej kultury artystów zostały wzbogacone o prezentację multimedialną, archiwalne nagrania piosenek, fragmenty ról teatralnych i filmowych, a także wypowiedzi artystów, których w tym dniu wspominaliśmy. Refleksję nad Dniem Zadusznym i przemijaniem uświetniły scenki dramowe poruszające problem samotności, braku empatii i ulotności życia.  Spotkanie zakończyliśmy deklamają wiersza Tadeusza Różewicza "Czas na mnie" oraz piosenką "Niebo" Blue Cafe.

              Montaż słowno-muzyczny przygotowali uczniowie z klas: II j – Michał Kałuski, Jakub Paczóski, Stanisław Puścian, Adrian Ruciński, Michał Rydzewski, IV a - Eliza Chomać, Dobrusia Mosiej, Julia Ryć, Kacper Kopa, Dominik Giedrojć, IV j – Kacper Tręda pod kierunkiem pani Agnieszki Pachołowskiej i pani Karoliny Zalewskiej.

               

            • WEBINAR BLOOMBERG „HAKOWANIE, OSZUSTWA I DEZINFORMACJA”

            • 15 listopada 2023 r. uczniowie klasy 3F kształcący się w zawodzie technik logistyk uczestniczyli w spotkaniu on-line nt. „Hakowanie, oszustwa i dezinformacja” zorganizowanym przez firmę Bloomberg.

              Bloomberg L.P. to największa na świecie agencja prasowa, specjalizująca się w dostarczaniu informacji na temat rynków finansowych. Siedziba firmy znajduje się na Manhattanie. Bloomberg został założony w 1981 roku przez Michaela Bloomberga.

              Tematem przewodnim spotkania były fake newsy odnoszące się do nieprawdziwych informacji lub dezinformacji.

              Prelegenci: Wojciech Moskwa, Aliaksandr Kudrytski, Maciej Martewicz omówili podczas spotkania rodzaje fake newsów:

              1. Oszukańcza treść,
              2. Fałszywy kontekst,
              3. Hakowanie,
              4. Sfabrykowana treści i plotki,
              5. Zmanipulowana lub zniekształcona treść,
              6. Deep fakes.
            • WYNIKI ZAWODÓW I STOPNIA XV OGÓLNOPOLSKIEJ OLIMPIADY LOGISTYCZNEJ

            • W dniu 20 października 2023r. odbyła się Ogólnopolska Olimpiada Logistyczna organizowana przez Wyższą Szkołę Logistyczną w Poznaniu. W zawodach I stopnia - etap szkolny wzięli udział uczniowie klasy 5Fp i 4F technik logistyk.

              5651 uczniów z 288 szkół ponadpodstawowych z całej Polski wzięło udział w zawodach I stopnia OOL.

              1014 uczniów zakwalifikowało się do zawodów II stopnia – okręgowych, wśród których są nasi logistycy:

              1. Justyna Sęk,
              2. Bartosz Piwowar,
              3. Paweł Sitak,
              4. Jakub Skolimowski,
              5. Wiktoria Renik,
              6. Zuzanna Sekuła.

              GRATULUJEMY!!!

            • OGÓLNOPOLSKA LEKCJA ON-LINE „WYMARZONY PRACODAWCA – CZY W PRACY LICZY SIĘ TYLKO KASA?

            • Dnia 14 listopada 2023r. uczniowie klasy 5Fp w ramach przedmiotu Kształtowanie kompetencji zawodowych wzięli udział w spotkaniu on-line nt. „Wymarzony pracodawca – czy w pracy liczy się tylko kasa” zorganizowanym przez Warszawski Instytut Bankowości.

              Wykład poprowadzili eksperci:

              • Prof. Witold Orłowski – wykładowca Akademii Vistula w Warszawie, doradca ekonomiczny PwC,
              • Michał Mastalerz – prezes zarządu PwC Polska,
              • Waldemar Zbytek – prezes zarządu Fundacji Warszawski Instytut Bankowości.

              Główne zagadnienia poruszane na lekcji:

              1. Jak szef widzi pracownika i jak pracownik widzi szefa?.
              2. Jak zmieniają się pracownicy z pokoleń X,Y, Z?.
              3. Czym jest work-life balance?
              4. Czy w pracy zastąpią nas roboty?
  • Nasze media społecznościowe

  • liczba odwiedzin: 393070